Koffie
Lekker een stukje roeien, dacht ik vanochtend. Net toen ik wilde gaan douchen, kwam mijn moeder even langs om een kopje koffie te drinken. Tja, dan zeg ik dus niet dat ik net van plan was om te douchen en te roeien. Aangezien ik juist degene ben geweest die heeft gezegd dat ze er nu ook weer zelf op uit moet gaan.
Ze heeft namelijk de afgelopen twee jaren mijn vader intensief verzorgd en steeds minder de kans gehad om van huis weg te gaan. Het is nu alweer ruim een maand geleden dat mijn vader is overleden en ik vind dat mijn moeder het ongelooflijk goed doet. Ze is bijvoorbeeld allerlei gerechten aan het koken waar mijn vader niet van hield. Volgens onze dochters 'gaat oma helemaal los'. Mooi om te zien hoe ze het leven weer oppakt en omarmt.
Ruim 10.000km
Uiteindelijk toch nog gelukt om een beetje op tijd te vertrekken. Er was namelijk regen voorspeld en dat zou toch jammer zijn.
Na een kilometer of 5 rijd ik net heel erg rustig en relaxt, ik neem even een slokje water, ik trek mijn jasje even wat strakker naar beneden (soms kruipt dit jasje iets omhoog tijdens het roeien) en dan een enorm felle en harde PANG........een stofwolk.........de ervaringsdeskundigen weten dan wel weer hoe laat het is.........precies...........tijd om het thuisfront te bellen.
Die plak je toch onderweg, hoor ik iemand denken.
Duidelijk geen ervaringsdeskundige, hoor ik nu iemand anders denken.
Precies. Na zo'n PANG en een stofwolk dan weten we het wel.........een klapband.
Oftewel een band met een scheur en die plak je niet zo 1, 2, 3 meer.
De Scheur |
De Durano is echt op.
Dat mag ook na ruim 10.000km.
De nieuwe band lijkt breder, maar dat is die niet.
Het is gewoon weer een 28-451.
En ook weer een Durano.
Dit is nr. 2 van de 3 die ik in juni 2012 kocht.
Ik heb er nu trouwens nog 3 reserve liggen.
Die andere 2 heb ik gekregen toen ik de Valenteyn Kobra kocht. Bij de verkoop heb ik de banden gehouden.
SNEEUW
Niet veel, maar we hebben in 2016 toch al sneeuw gehad.
AUTOOTJE
Bijna iedere dag staat er tegenwoordig een autootje geparkeerd op de openbare weg. Dat gedeelte is net geen fietspad meer. Aan de andere kant van de weg zijn een aantal parkeerplekken, maar blijkbaar staat dit lekkerder of zo.
De weg is hier heringericht en de oprit naar de provinciale weg is verlegd. Vroeger stonden de auto's van deze familie ook altijd in een binnenbocht geparkeerd, maar dat was een verkeersluw stukje. Nu is het een doorgaande weg voor de fietsers en blijkbaar vinden deze mensen dat niet zo interessant.
Zie de foto's:
Op de heenweg staat het autootje er.
Ter hoogte van het autootje moet ik dus naar links kijken om te zien of ik voorrang
moet geven aan auto's op de voorrangsweg. Dat lukt dus niet, want ik zie niets.
En op de terugweg staat het autootje er ook.
Soms staat er trouwens een ander autootje: een rode.
1 meter na het autootje moet ik rechtsaf het fietspad op. Dat lukt dus niet.
Misschien moet ik deze foto's maar eens naar de politie of de gemeente sturen.
Tot de volgende keer maar weer.
KM-stand nieuwe Durano: 14260
Hoi Wim,
BeantwoordenVerwijderenDie geparkeerde auto kun je rustig aankaarten bij de politie, en vragen of ze de chauffeur er op willen wijzen dat hij daar niet mag staan.
Dat staat duidelijk in de wet, kijk maar naar deze link:
https://vvn.nl/veelgestelde-vragen/wat-moet-ik-weten-over-parkeren-en-stilstaan
Parkeren is verboden binnen 5 meter van een kruispunt, dus daar valt deze auto duidelijk onder!
Los daarvan is je vrije uitzicht op de kruising belemmerd, en ook het oprijden van de kruising is niet ideaal. Weg met die auto dus!
Succes!
Groeten, Adri.
10.000 km is een mooie score. Hoe vaak ben je lek gereden met de Durano in 10.000 km? Mijn ervaring met de Primo Comet Kevlar is dat ze bijna nooit lek rijden, ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit ook voor de Durano geldt. En aan lekke banden op de roeifiets heb ik een broertje dood, vooral achter.
BeantwoordenVerwijderenPrecies weet ik het niet. Misschien 1 of 2 keer. Met de Primo's reed ik net zo vaak lek en daar had ik ook een klapband mee, maar dat was al na 4000km.
VerwijderenMet de Primo achterband heb ik veel te vaak lek gereden. Ik heb er 3 verschillende op gehad, telkens weer lekke banden. Bij 2 banden ontdekte ik harde stukjes plastic/kevlar/??? draadjes die naar binnen prikten. Tja, dan krijg je wel lekke banden.
Nu met de Marathon Racer vouwbanden heb ik nergens meer last van.
Ik ben dus niet zo'n Primo fan meer.
De Durano is ook 7mm smaller en dat past ook een stuk beter met het spatbord.
Dat is inderdaad niet vaak lek en die ruimte onder het spatbord is zeker meegenomen.
BeantwoordenVerwijderenIk prefereer ook smalle 451 bandjes. Sturen veel stabieler in de bocht vind ik.
BeantwoordenVerwijderenAlleen gebruik ik er de IRC's voor waarmee regelmatig op Marktplaats geadverteerd wordt. Praktisch nooit lekke banden. Hoewel er 'Nylon' als materiaal op staat.
Zolang ik ze maar 'kneppel hard' houd. Weinig vering dus maar anders gegarandeerd snake-bites!