zaterdag 30 december 2017

2017


Laatste Roeifietstochtje?

Nico en ik gingen gisteren nog even een rondje roeien.

Tegen de wind in; dus naar het zuiden.
Laat daar nou net Paul -MooiGeelisNietLelijk wonen ;-)

Ik: "Moeten we niet even bellen of een berichtje sturen?"
Nico: "Nee, joh. We bellen gewoon aan en kijken wel of het uitkomt."
Ik: "Als Paul de deur open doet en hij kijkt heel verbaasd, dan vragen we gewoon of hij de berichtjes waarin stond dat we even langs zouden komen niet gezien heeft."

Zo gezegd, zo gedaan.

 MooiGeel had, voordat wij kwamen, al een rondje gemaakt.


Zo kwam het dus dat wij een half uurtje later bij Paul in de voortuin voor het raam stonden te zwaaien.

En hij was zo aardig dat hij ons ook nog binnen liet. We zagen er als 2 verkleumde roeifietsers natuurlijk ook heel zielig uit. Het was gisteren namelijk best wel koud.

Anja had net verrukkelijke cupcakes gebakken en die gingen er dan ook heel makkelijk in, net als de heerlijke koffie.

Nico en ik hebben duidelijk een erg goed koffieadresje gevonden voor onze toekomstige roeifietstochten.



Na deze gezellige, heerlijke en informatie-uitwisselende pauze, die trouwens precies lang genoeg duurde -daar kunnen we bij LOL nog iets van leren, gingen Nico en ik richting Zutphen.

Op de Nieuwe Brug begon het al iets te regenen, dit zou later een behoorlijke sneeuwbui worden, maar dat wisten wij op dat moment natuurlijk nog niet  ;-)


Bij The Bike Store (=Nico zijn werkplek) hadden ze een nieuwe werk-/leunbank (=afhankelijk van wie er naast staat) geïnstalleerd. Inclusief allemaal heel erg mooi en nieuw gereedschap. Nico kan weer goed en hard aan het werk.

Ik kreeg zelfs een cadeautje van Claudia/Nico? Ik weet nog steeds niet van wie ik het nou eigenlijk heb gekregen. Ik gok op Nico. Dus nogmaals: BEDANKT !!!


Volgens Claudia lag de muts al 2 jaar in de winkel. Onbegrijpelijk, echt een ideale muts. Ik had al een Sealskinz muts zonder klep en eentje met een klep, maar die klep was heel erg smal en klein. Deze muts heeft een grotere klep die precies goed is.


Op de terugweg kon ik genieten van de sneeuw. Het viel nog mee, het meeste viel toen ik al thuis was.

Afstand vandaag: 40km.




Fietskilometers in 2017

Veel fietsers maken na ieder jaar zo'n prachtig overzicht van de hoeveelheid kilometers die ze dat jaar gereden hebben. Kijk bijvoorbeeld hier: klik hier

Ik niet. Ik houd niet eens bij hoeveel ik per jaar rijd. Ik houd alleen bij wat de kilometerstand van het tellertje van mijn fietsen is. Dan moet ik dat daarna gaan delen door het aantal maanden/jaren dat ik de fiets heb. Veel te veel gedoe.

Ik heb het echter toch even grof uitgerekend en dan kom ik uit op zo'n 7000km dit jaar.
XS/DF: 4500km en 209: 2500km. Daar zitten veel tevreden-kilometers tussen. Ik ben dus blij.



Tot slot

Wens ik uiteraard iedereen een goede jaarwisseling toe. Tot volgend jaar.







3 opmerkingen:

  1. Ook voor jullie een prettige jaar wisseling en een goed nieuwjaar toegewenst!
    En tevreden kilometers zijn de beste kilometers die je kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zo'n tochtje met maar 2 man. Herken ik wel ('Raketfiets'). Dan fotografeer je elkaar niet om de een of andere reden :-)
    Beste wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kilometrage Wim. Alhoewel het niet gaat om de kwantiteit maar om de kwaliteit (de "tevreden-kilometers"). Ik zie je zondag (ijs en weder dienende) bij LOL.

    BeantwoordenVerwijderen