zondag 3 december 2017

My DFcv - LOL


My Chocolate and Vanilla DF



 



Uiteraard moet zo'n VM enigszins gepersonaliseerd worden. 
Mensen die mij kennen weten dat ik toch wel een beetje van extra reflectie houd.
Ik ben benieuwd of jullie zien wat en waar ik iets geplakt heb.
Op de wielkappen komen nog grotere rondjes.
De lampsteuntjes zijn ondertussen voorzien van mooie Lezyne lampjes.




ICB

Gisteren op  2-12  heb ik de DF  121  opgehaald. Ik ben dol op dit soort getallen :-)

Ik was er mooi op tijd en ging zoals gewoonlijk veel te laat weer weg. Er moest toch ook nog wel iets gebeuren en ik was er niet alleen. Rein uit Rotterdam kwam zijn gloednieuwe DF ophalen (oranje met iets donkerder vanille dan die van mij). Door een Duitse dealer werd nog een andere DF opgehaald en er was nog iemand die een week had proefgereden in een tweedehands Quest.
Ach ja, ik had geen haast. Iedereen mocht dus van mij voorgaan ;-)

Ik wilde de Marathon Racer 47-559 als achterband. Nadat Ymte na heel veel duwen nauwelijks 1/4 deel van de band op de juiste plek had, heb ik maar gezegd dat ik het niet zag zitten om dit thuis of onderweg in het donker te moeten doen. Dus ik mocht een nieuwe achterband (+ extra reserveband) uitzoeken.
Het is geworden de Continental Grand Prix 28-559. Ach ja, de voorbanden zijn ook maar 28mm.

Mocht er iemand interesse hebben in 2 gloednieuwe Marathon Racer Vouwbanden 47-559 met biba's, dan kun je mij dit laten weten. Ze zijn te koop. Inclusief biba €25,- per stuk.


 Toen moesten er nog een mini-vizier, schouderblokjes en elleboogsteunen geplaatst worden.


De stoel was al verzet, maar nu raakte ik constant de bodem en de neus van de DF. Dus de stoel moest naar achteren. Steuntje verzetten, nieuwe gaten boren en weer uitproberen. Volgens Ymte had ik de trapas te ver naar voren staan. Maar eigenwijs als ik ben, gaf ik aan dat ik ze in de XS ook zo had staan.
Niet dus, want toen ik thuis was voelde ik de achillespezen al. Dus direct het crankstel iets dichterbij gezet. De schoenplaatsjes nog iets verzet en nu raak ik niets meer.

Peter is druk. Ik heb wel eerst even toestemming gevraagd of ik hem op de foto mocht zetten.

Toen moest ik nog beslissen of ik nou wel of niet de kap zou (mee)nemen. Ik ben nu toch geld aan het uitgeven......dus......ja, ik heb de kap meegenomen. Deze kap is een stuk ruimer dan de Sinnerkap, maar wat een herrie op een klinkerweg. Oei, dat gaat zeker gehoorschade opleveren. Met oordoppen fietsen dus.

Ik wilde ook weer graag mijn extra super achterlichtje van Lezyne op de smurfenmuts. Dit keer heb ik geen gat geboord, maar gewoon een stukje Velcro geplakt. Veel handiger.

Al met al ging ik ongeveer om 14:00 uur weer naar huis. Op de bult van 't Harde was het nog even de vraag of ik het kleinste tandblad zou missen. Bijna, het ging net. Naar beneden had ik het gevoel dat ik minder lang kon meetrappen dan in de XS. Had ik dan toch die 56T niet moeten omruilen voor een 53T?

Aan een vergelijkend warenonderzoek waag ik mij nog niet. Mijn voorgevoel klopt in ieder geval wel. De DF is niet echt of echt niet sneller dan de XS. Aan de stoel moet ik nog echt wel wennen, misschien moet er nog een gat gemaakt worden ter hoogte van 'mijn punctieplekje'. Met kap was het lekker warm en onder deze kap is het veel fijner toeven dan onder de Sinnerkap.

Helaas was de IQ-X 150lux koplamp inclusief verstelling van binnenuit nog net niet leverbaar.
Er is Ymte toegezegd dat ze de komende week geleverd worden. Dat betekent dat ik voor volgende week zaterdag een afspraak in Dronten heb, want ik wil die lamp er zo snel mogelijk in hebben.



LOL


Deelnemers:

  • Open Liggers: René, Aart en Bas
  • Quest: Nico en Arjen
  • Strada: Roef, Casper en Edwin
  • QV: Tonnie
  • DFxl: Marc
  • DFcv: Wim

Het was koud. Waterkoud. Bah, doe mij maar vorst. Ik was nog moe van gisteren; dus ging ik met de DF.
Ik heb de 209 al 2 weken niet aangeraakt, dat wordt dus sowieso weer even wennen.

Niet vandaag dus. Nu wil ik verder wennen aan de DF. De stoel zit totaal anders dan die in de XS. Meer lendensteun en meer buiging ter hoogte van de onderrug. Mijn bovenlichaam zit strakker in deze vm. Ik heb echter veel meer ruimte voor mijn knieën. In- en uitstappen gaat eigenlijk makkelijker. Dat je altijd op je schone matje moet stappen, vind ik eigenlijk niet echt handig :-(


De route werd volgens mij andersom gereden en daardoor werd opeens De Waag de pauzeplek en dat vond echt helemaal niemand erg. Oh ja, Bas toch wel een beetje. Hij mocht eigenlijk niet eens zijn glutenvrije broodje opeten, terwijl er geen glutenvrij gebak was. Echt een minpuntje voor onze bijna Stam-Pauzeplek. Gelukkig had ik nootjes bij mij en kon Bas daar toch een paar handjes van opeten en die boterham ging er uiteraard gewoon achteraan, ondanks de waarschuwing van de waard. Maar ja, die is zoals hij zijn gasten vertrouwt ;-)


Vanwege het niet zo denderende weer werd de route enigszins ingekort. Dat vond ik helemaal niet erg.
Na  65km  was ik weer thuis. Toen kon ik beginnen met het plakken van de reflectie.


Mannen bedankt en tot de volgende keer.


Dat zal waarschijnlijk bij de LOL Eindejaarstocht zijn. Klik hier







24 opmerkingen:

  1. Ik vind hem in winter daglicht speciaal erg mooi. Die "motorkap" ziet er net uit alsof er een heus motorblok in ligt :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vanille kleur verschilt inderdaad nogal onder invloed van het licht.

      Verwijderen
  2. Gaaf hoor, ik rij achter met 32mm. en voor met 28mm. meer grip ook door minder opp. ben nog nooit aan de glij gegaan, ook niet met sneeuw en ijs dan hou je ook niets met breed, eerder minder goed. Wil de achterbrug ophanging niet laten aanpassen zodat er een dikkere band in kan...DF heeft dit niet zo bedacht dus......dikke banden is voor Q&Q rijders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de sneeuw moet je inderdaad smalle banden hebben. Meer druk per vierkante cm.

      Qua comfort merk ik niet echt veel verschil tussen de 47 en de 28mm band.

      Verwijderen
  3. Heb je net gemist bij ICB. Zag je net wegfietsen in je mooie DF.

    Was er om een ICB kap voor de Quest op te halen. Fijn kapje inderdaad. De dode hoek is wel even wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witte Quest? Toen ik weg reed zag ik er, daarna keek ik weer en toen was de Quest weg.....? Heel vreemd. Waarschijnlijk zat je in mijn dode hoek ;-)

      Verwijderen
    2. Met die dode hoek begin je op een auto te kijken haha

      Verwijderen
  4. dat achterlicht wat je gebruikt, wat is het model nr.?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://vanbon-sport.nl/accessoires/verlichting/achterlampen/19577/lezyne-led-micro-drive-achterlamp-zwart

      Lezyne Led Micro Drive achterlamp zwart

      Verwijderen
    2. Kun je zo in de computer opladen. Zit een usb aan.

      Accu gaat niet heel lang mee. Na 3 dagen (3uur branden) opladen. Soms 4.

      Verwijderen
  5. Mooie fiets Wim, wennen komt vanzelf als je er veel in ligt.....;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, dat ga ik de komende tijd dan ook gewoon doen.

      Ik ben echter niet iemand die na deze aanschaf de DF helemaal de hemel in prijst en de XS het graf in.

      Ik heb ook na de tocht van vandaag nog steeds het gevoel dat de XS sneller is.

      Verwijderen
  6. Ziet er strak uit Wim, echt een fraaie velomobiel. Ik rijd nu een jaar met de ICB-Quest kap en ben er erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel met oordoppen in neem ik aan?

      Verwijderen
    2. Inderdaad Wim, ik heb oordopjes opmaat laten maken. Maar open rijden geeft meer Decibels dan met kap.

      Verwijderen
  7. Moet bekennen dat ik alleen op mijn werk plastieken draag maar zou in de fiets inderdaad ook niet verkeerd zijn.......is maar twee keer per dag zowat een uur maar toch, twee minuten is al te veel. Zal er ook maar aan geloven, ondanks de nadelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie fiets Wim !!

    krijg je nu ook andere kleur schoenen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had ik al. Zwart met een carbon zool. Past bij de bovenkant van de DF ;-)

      Verwijderen
  9. Je hebt nu de zelfde achterband als ik Wim. Maar voor heb ik de 20 x 1,35" Primo's en sta ik een halve centimeter lager dan met de Kojaks. Heb jij nog niets geraakt qua drempels?
    Met de toegenomen nattigheid en frisheid een heerlijke fiets zonder die voetengaten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even contact gehad met Ymte over die achterband.

      Dit was zijn reactie:
      Een dikkere achterband hoeft geen invloed te hebben op de horizontale positie van de fiets, de achterveer is in lengte verstelbaar.


      Ik heb geen Kojaks, ik rijd met One 28mm.

      Verwijderen
    2. Nou ja dan lees of hoor ik het in de toekomst misschien nog wel eens van je.
      Wat eet Ymte vanavond ;-)?

      Verwijderen
    3. @Mick:
      Stampot en het toetje is chocolade-/vanillevla.

      Hoezo?

      Verwijderen
  10. Puur, dat past goed bij de df, chocoladekleur. Ik Quest rijder vind het ontzettend mooie fietsen, maar voor mijzelf het instap gat aan de kleine kant wat ik jammer vind, ik ben 180 cm 80 kg. Ook al ken ik het instap gat van de Qxs niet, toch een lichte verbazing dat jij er zo gemakkelijk in stapt. En ik zag geen reactie over de extra reflectie, allereerst natuurlijk de zelfreflectie maar die plak je niet. De rondjes op de kont en wieldoppen en de strepen op de kap? (kan ik door voor de koelkast?) Veel plezier en veilige kilometers gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben 1.77 en weeg 76kg. Het instapgat van de Quest vind ik echt extreem groot.

      Reflectie: bijna alles goed. De rondjes op de wielkappen zijn er al door de vorige eigenaar opgeplakt. Tussen de voorste reflectie en de achterste reflectie heb ik nog een extra reflectiestrook geplakt.

      Die heb ik samen met die twee stroken op de kap gekocht bij velomobiel.nl.
      Het is officieel de extra reflectie voor de Strada. Eigenlijk is de DF ook een StradaXS, dat klopt dus precies ;-)

      Verwijderen