vrijdag 24 december 2021

500km

20 dagen

De SL is morgen precies 3 weken hier.

Conclusie: ik ben nog steeds blij.

Het is echt een vm die bij mij past. Lekker languit liggend fietsen. Heerlijk.

 

De juiste zit-/ligpositie

Afgelopen woensdag heb ik de stoel 1 cm naar achteren verzet en de crankset een halve centimeter. Waarom de crankset maar een halve centimeter? Omdat ik eigenlijk vond dat die wel iets verder naar voren mocht ten opzichte van de stoel.

Geen idee waarom, maar het beviel helemaal niet. Wat is nou een centimeter? Toch was ik mijn fijne houding kwijt. Door de stoel iets naar achteren te zetten wordt de lighouding iets meer rechtop.

Dus gisteren de boutjes weer in de oude gaatjes en de stoel weer op dezelfde plek, dus 1cm naar voren.
De crankset zette ik nu ook 1cm naar voren.  Per saldo was dit dus nu nog steeds een halve centimeter meer dan eerst.

Het beviel nog steeds niet. De houding wel weer, want die was dus weer hetzelfde. Maar de crankset stond te ver naar voren. Serieus??? Een halve cm kan te veel zijn? Blijkbaar wel.

Dus heb ik vanochtend de crankset 2,5mm naar achteren gezet. Conclusie: zo is het goed.

Volgens mij zit dit echt tussen de oren. Hoe kun je dit verschil nou voelen? 1x met je billen schuiven en je zit 3mm verder naar achteren. Ik begrijp er niets van, maar het voelt nu wel gewoon goed.

Wat maakt het ook uit. Ik zit nu weer hetzelfde als in het begin, maar de crankset staat 2,5mm verder naar voren. Prima toch. Helaas wel extra gaatjes in de bodem ;-(


Extra achterlichten

Tijdens de MooiTwente-toertocht zag ik bij een mede-vm-rjjder een extra achterlampje aan de lampsteun bij de spiegel. Ik dacht: die wil ik ook, maar dan wel aan allebei de lampsteuntjes.

Het zijn deze: de Lezyne Femto USB Drive Achterlicht


Bagagevak Links


Twee bagagevakken leek mij een beetje overdreven. Ze zijn namelijk ook niet gratis. Voor 1 september €94,- en nu zelfs €101,52
Ik heb er dus één, aan de linkerkant. Best handig, want mijn reserve biba's, gereedschap en mijn EHBO-setje liggen er nu in. Het bagagevak is nu echter wel bijna vol, misschien had ik er rechts toch ook één moeten nemen ;-)

 

Front frame reinforcement


Mocht ik ooit de Milan aan een stevige Duitse rijder verkopen die heel sterk is, dan zou dit achteraf wel eens een goede aanschaf kunnen zijn geweest. Volgens de deskundigen was het voor mij namelijk niet echt nodig.

Toch wilde ik deze steun. De Milan had vroeger de naam niet zo stevig te zijn. Als je als fabrikant deze steun als optie aanbiedt, dan denk je blijkbaar zelf ook dat het eventueel misschien wel eens nodig zou kunnen zijn onder bepaalde niet nader omschreven omstandigheden. Dus dacht ik: laten we het maar doen.

Deze steun heeft echter nu achteraf gezien een onvoorzien voordeel. Het houdt het licht tegen dat in de Milan, net zoals in de XS, langs de koplamp naar achteren schijnt. De DF was echt helemaal donker van binnen. De XS en de SL dus niet.

 

 Extra reflectie



Nog meer? Nee, juist niet. Ik had deze al gekocht voor de aanschaf van de Milan SL. Iets te enthousiast dus. Achteraf gezien heb ik deze dus echt niet nodig. Via Marktplaats kreeg ik een reactie van een mede-forumlid over de prijs. Blijkbaar heb ik er ook nog eens een keer veel te veel geld voor betaald. Deze zijn het: klik hier

Volgens hem kan ik echt voor een paar tientjes reflectiefolie kopen.
Zijn reactie hieronder:
Maar serieus, als je er echt 75 euro voor betaald hebt, dan vind ik dat echt een bizarre prijs en is het lonend om zelf een overtrekmal te maken en die dingen te gaan maken en verkopen. Een meter reflectiefolie van Oralite is rond de 15 euro. Daar kunnen er echt wel meerdere uitgehaald worden.

Is eigenlijk best een goed idee. Dus wie wil mijn mallen overnemen voor €50,- om zo heel veel Milan Staartreflecties te kunnen maken?



Tot de volgende keer maar weer.

 

NB: Zo'n nieuwe vm zorgt wel voor inspiratie om weer te gaan bloggen ;-) 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten