zaterdag 18 mei 2024

M5CHR


M5 CHR 

7 februari besteld 


17 mei opgehaald



Crankset 50T/34T 150mm
Cassette 11V 11-28 (11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28)
SRAM 2 x 11 speed twist shifters
Stuur-/remgreepspiegel
Side pull Tektro RL 720 remgrepen
Bidonhouder 2x
Carbon Tail Bag 21 L (600 gram) 
Carbon drager 
Carbon hoofdsteun 
Grand Prix 4 Seasons banden 25-622
Aerowielen Vision 35 
Gewicht 9,1 kg + 600 gr = 9,7 kg
Wielbasis 134 cm
Zithoogte 52 cm
Trapashoogte 74 cm
Zithoek 22 graden
Stoelmaat M
Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers
Stuurpenhoek 127 graden
Stuurpen 17-23 cm
















Op maat gemaakte cranks













Ik ben vandaag met de CHR naar mijn moeder gereden. 2x 20km.

Ik heb nog nooit op zo'n stabiele fiets gereden. Ik had deze fiets echt 20 jaar geleden moeten kopen.

Ik reed er 35km/u mee en soms zelfs nog iets harder. 
Die banden rollen gewoon heerlijk. Je fietst weg en je rijdt al 25km/u. 

Deze CHR is echt onvergelijkbaar met welke andere ligfiets dan ook.
Ik zou er zelfs met losse handen mee kunnen rijden. Deze fiets wil heel graag rechtuit.

Ik ben echt heel erg blij.









Afmontage door de Big Master himself






Bram Moens



Het was een ongelooflijk leuke dag bij Bram. 

37 opmerkingen:

  1. Prachtige en hele lichte fiets Wim! Proficiat! Ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Altijd erg fijn als iemand positief reageert op iets waar je zelf heel blij mee bent. Dit is heel prettig.

      Sommige mensen moeten helaas altijd iets benoemen wat niet goed of mooi is. Dat is eigenlijk heel naar.

      Verwijderen
    2. Niets van aantrekken Wim, zuurpompen houd je altijd, sommige mensen kunnen blijkbaar nooit positief zijn.........

      Verwijderen
  2. Gruwelijk moi die fiets, bent er zuunig mee! Een moi fitnes apparaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar komt iemand vandaan die 'moi' zegt?

      Anoniem reageren is niet heel fijn.

      Verwijderen
  3. M5 M-Racer, fietst nog fijner, maar iets minder snel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen feit, maar een mening.

      Anoniem reageren is niet heel fijn.

      Verwijderen
    2. De M5 Racer is de helft zwaarder. 14,2kg en de CHR is 9,1kg. Dat scheelt 5 kg en dat is meer dan de helft van de CHR. De zithoogte scheelt ongeveer 10cm. De wielbasis scheelt ook ongeveer 10cm.
      De CHR is dus per definitie stabieler. Je zit net iets hoger en dat gewicht....wow 👍❣️

      Verwijderen
  4. Mo(o)i, komt uit brabant(oeffelt). anoniem, nee dat ook weer niet. heb wel eens mee gefietst bij, LoL.( de strada met muziek reclame erop)oei, nog haast vergeten maar ik ben, Koen. houdoe wa, of ajuu(s)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Top, dankjewel. Ik weet wie je bent. En ook bedankt voor je compliment over de M5.

      Verwijderen
    2. M5= moi,moi,moi,moi,moi! Ga je de fiets nog verders wimpe, ik bedoel pimpe?1

      Verwijderen
    3. Er komt sowieso nog reflectie op de koffer.

      Verwijderen
  5. Dit was en is natuurlijk een topfiets!!!!!!! Geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie fiets Wim, eentje om jaloers op te zijn. Veel veilige kilometers toegewenst. Altijd welkom om bakkie te komen doen. Gr. Fietsbennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben benieuwd wat uw binnenbeenlengte is. Die van mij is 82 cm. Ik ben van plan om er eentje met 28 inch. wielen te kopen maar ik twijfel in verband met de wieloverlap

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook een binnenbeenlengte van 82cm met schoenen aan. Is dus geen probleem. Er is wel een stuk aan de voorkant uit de zitting gezaagd, maar dat is geen enkel probleem. Ik heb zelfs nog een paar centimeter over tussen de crank/het pedaal en de band. Ik heb wel 150mm cranks.

      Verwijderen
  8. Bedankt voor de snelle reactie…dus korte cranks zijn aan te raden.
    Is er een manier om de stoelhoek te kunnen veranderen namelijk niet heel plat maar wat rechtop.
    Mijn enige zorgen wat er overblijft is, dat Carbon kwetsbaarder is vergeleken met andere framematerialen.
    M5 is helaas gestopt en laten repararen zal niet makkelijk gaan. Hoe denkt u hierover?
    Ik heb het nog niet verteld….ik heb nu een Shockproof 559 in mijn bezit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De korte cranks vind ik vooral fijner fietsen. Volgens mij zijn er voldoende bedrijven die carbon kunnen repareren. Mijn Roeifiets is nu 13 jaar en het carbon is nog als nieuw. Ik heb een SP559 gehad. Op een schaal van 10 scoorde die een 7. De CHR scoort dan een 9,8. Het is de meest fantastische ligfiets die ik ooit heb gehad.

      Verwijderen
  9. Is de zithoek makkelijk te veranderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kan gewijzigd worden door tussen de stoelsteun die op het frame bevestigd zit en de stoel een spacer te plaatsen. Er zijn 3 stoelsteunhoogtes, maar dit zijn niet zomaar om te wisselen. Die spacers zijn er volgens mij in verschillende afmetingen. Snel en simpel de zithoek aanpassen is niet mogelijk. Bram heeft mij geadviseerd op basis van mijn lichaamsmaten en persoonlijke voorkeuren. Niet te liggend.

      Verwijderen
  10. Alles is helemaal duidelijk voor mij….

    Ik vind dat mijn SP559 aan de zware kant is en een CHR zal heel wat verschil maken in snelheid.
    Mijn gewicht is 71 kilo en soms denk ik dat de zware rijder van 80 kilo geen baat zal hebben van een lichte fiets…misschien een verkeerde redenering 🤔

    Hartstikke bedankt voor alle reacties.
    Vriendelijke groeten uit Hengelo
    Ozan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om mee te fietsen vind ik de CHR echt een ongelooflijk fijne fiets. De lighouding is fijn, de fiets wil heel graag rechtdoor en er is makkelijk mee te manoeuvreren. Ik weeg iets meer, 76kg. Met deze CHR fiets ik best gemakkelijk 30/35km/u.

      Verwijderen
  11. Heeft u de korte cranks op maat laten maken of zo kort gekocht? Welke crankstel heeft u?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van Anoniem was van mij…per ongeluk anoniem

      Verwijderen
  12. Ik zie hierboven tussen de foto’s dat de crankstel op maat gemaakt is. Dat moet door een hele professionele CNC draaibank gedaan worden denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb de ligfiets aangeschaft…..wat een fantastische ligfiets….zeer snel en comfortabel…..enige minpunt is dat de tektro velgremmen niet krachtig genoeg zijn.
    Wat zijn uw ervaringen met Shimano 105 velgremmen?
    Ik kan overgaan naar schijfremmen maar dat kost heel wat extra’s omdat er heel veel nieuw aangeschaft moeten worde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe ben je zo snel aan een CHR gekomen? Van wie gekocht?

      Ik fiets weinig in de regen en niet in de bergen. Ik vind de velgremmen voldoende. Ik wilde een zo licht mogelijke fiets.

      Verwijderen
  14. Ik wist dat de eigenaar van mijn M5 559 een CHR in zijn bezit had.Ik heb naar zijn ervaringen. Hij wilde zijn M5 CHR verkopen. Gelukkig kon ik mijn 559 snel verkopen en gauw CHR overnemen. Ik zou een foto ervan willen sturen maar dat lukt niet via deze site denk ik.
    Zijn de remmen van Shimano 105 wel aan te bevelen? Of kan ik beter voor ULTEGRA gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Foto kan op FaceBook. Of heb je dat niet? In de 'Fiets & Ligfiets Gebruikersgroep' bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb geen Facebook…het is zelfde ligfiets als uw ligfiets….met tektro velgremmen en zonder staartstuk

    BeantwoordenVerwijderen