zaterdag 18 mei 2024

M5CHR


M5 CHR 

7 februari besteld 


17 mei opgehaald



Crankset 50T/34T 150mm
Cassette 11V 11-28 (11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28)
SRAM 2 x 11 speed twist shifters
Stuur-/remgreepspiegel
Side pull Tektro RL 720 remgrepen
Bidonhouder 2x
Carbon Tail Bag 21 L (600 gram) 
Carbon drager 
Carbon hoofdsteun 
Grand Prix 4 Seasons banden 25-622
Aerowielen Vision 35 
Gewicht 9,1 kg + 600 gr = 9,7 kg
Wielbasis 134 cm
Zithoogte 52 cm
Trapashoogte 74 cm
Zithoek 22 graden
Stoelmaat M
Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers
Stuurpenhoek 127 graden
Stuurpen 17-23 cm
















Op maat gemaakte cranks













Ik ben vandaag met de CHR naar mijn moeder gereden. 2x 20km.

Ik heb nog nooit op zo'n stabiele fiets gereden. Ik had deze fiets echt 20 jaar geleden moeten kopen.

Ik reed er 35km/u mee en soms zelfs nog iets harder. 
Die banden rollen gewoon heerlijk. Je fietst weg en je rijdt al 25km/u. 

Deze CHR is echt onvergelijkbaar met welke andere ligfiets dan ook.
Ik zou er zelfs met losse handen mee kunnen rijden. Deze fiets wil heel graag rechtuit.

Ik ben echt heel erg blij.









Afmontage door de Big Master himself






Bram Moens



Het was een ongelooflijk leuke dag bij Bram. 

16 opmerkingen:

  1. Prachtige en hele lichte fiets Wim! Proficiat! Ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Altijd erg fijn als iemand positief reageert op iets waar je zelf heel blij mee bent. Dit is heel prettig.

      Sommige mensen moeten helaas altijd iets benoemen wat niet goed of mooi is. Dat is eigenlijk heel naar.

      Verwijderen
    2. Niets van aantrekken Wim, zuurpompen houd je altijd, sommige mensen kunnen blijkbaar nooit positief zijn.........

      Verwijderen
  2. Gruwelijk moi die fiets, bent er zuunig mee! Een moi fitnes apparaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar komt iemand vandaan die 'moi' zegt?

      Anoniem reageren is niet heel fijn.

      Verwijderen
  3. M5 M-Racer, fietst nog fijner, maar iets minder snel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen feit, maar een mening.

      Anoniem reageren is niet heel fijn.

      Verwijderen
    2. De M5 Racer is de helft zwaarder. 14,2kg en de CHR is 9,1kg. Dat scheelt 5 kg en dat is meer dan de helft van de CHR. De zithoogte scheelt ongeveer 10cm. De wielbasis scheelt ook ongeveer 10cm.
      De CHR is dus per definitie stabieler. Je zit net iets hoger en dat gewicht....wow 👍❣️

      Verwijderen
  4. Mo(o)i, komt uit brabant(oeffelt). anoniem, nee dat ook weer niet. heb wel eens mee gefietst bij, LoL.( de strada met muziek reclame erop)oei, nog haast vergeten maar ik ben, Koen. houdoe wa, of ajuu(s)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Top, dankjewel. Ik weet wie je bent. En ook bedankt voor je compliment over de M5.

      Verwijderen
    2. M5= moi,moi,moi,moi,moi! Ga je de fiets nog verders wimpe, ik bedoel pimpe?1

      Verwijderen
    3. Er komt sowieso nog reflectie op de koffer.

      Verwijderen
  5. Dit was en is natuurlijk een topfiets!!!!!!! Geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie fiets Wim, eentje om jaloers op te zijn. Veel veilige kilometers toegewenst. Altijd welkom om bakkie te komen doen. Gr. Fietsbennie

    BeantwoordenVerwijderen