Mooi rondje op vrijdag
Hierboven diepzwart van kleur en hieronder bijna zilverachtig.
Wat licht kan doen met een kleur.
Dit is de beste ligfiets die ik ooit heb gehad.
Ik heb nog nooit met zo'n stabiele 2-wieler gereden.
Dit is mijn 19e ligfiets.
Ik heb dus wel wat vergelijkingsmateriaal.
Daarnaast heb ik nu mijn 4e Handbike.
Ik heb 6 Trikes gehad.
De 4e velomobiel staat in de berging.
En met mijn 2e Roeifiets ben ik al 13 jaar blij.
Dat maakt een totaal van 35.
Waarom?
Omdat dit blijkbaar mijn weg is.
Na 23 jaar heb ik dus eindelijk het perfecte koppel ligfietsen.
Toevallig (?) komen ze ook allebei uit Middelburg:
De Thys 209 Carbon Rowingbike en de M5 Carbon High Racer
De Handbike en de SUB staan in de 2e berging.
* Bij mijn M5 CHR
Tot de volgende keer maar weer.
Goedemorgen Wim
BeantwoordenVerwijderenDe SL vervangen voor de Snoek L, dan is het plaatje compleet.
Met vriendelijke groet
Casper
Want?
VerwijderenHallo Wim
BeantwoordenVerwijderenEr staat voor € 20.000,- in en op de berging. Heb je soms de staatsloterij gewonnen?
Een jaloerse ligfietser
Euro's --> mijn verhaal
VerwijderenVeel mensen geven veel geld uit aan een auto. Ik niet.
Veel mensen geven veel geld uit aan kleding. Ik niet.
Veel mensen geven veel geld uit aan eten buiten de deur. Ik niet.
Veel mensen geven veel geld uit aan gadgets. Ik niet.
Veel mensen vragen zich ook af hoe ik zo'n dure fiets kan betalen. Ik niet ;-)
Hoe het begon:
Bijna 9 jaar geleden besloot ik mijn autootje weg te doen. Die bleek €100,- per maand te kosten aan belasting, verzekering, brandstof, enz. Bij verkoop bleek er ook nog sprake te zijn van €100,- afschrijving per maand. Tja, dat was ik nog even vergeten.
Dus dat autootje, waar ik nog maar zo'n 100km per maand mee reed, kostte €200,- per maand.
Dat is best veel per gereden kilometer.
Dat geld zet ik sinds de verkoop van dat autootje op een aparte spaarrekening.
Qua onderhoud van al mijn fietsen ben ik maximaal €400,- per jaar kwijt.
Dan zou ik dus €2000,- per jaar over moeten houden. Nou ja niet echt natuurlijk, want ik koop ook fietskleding, banden, een racekap, lampjes, reflectiemateriaal, gereedschap, een open ligfiets, een Trike, 2 steppen, enz. enz.
Hoe ging het dan tot nu toe?:
De XS verkocht ik na 5 jaar voor €5.500,- Dat was dus een afschrijving van €2000,- en dat is dus €400,- per jaar. Probeer dat maar eens met een nieuwe auto voor elkaar te krijgen.
De DF had na 4 jaar een afschrijving van €1600,- en dat is dus ook €400,- per jaar. Ik heb geen idee of dit in de velomobielwereld veel of weinig is, maar ik vind het heel acceptabel.
Voor de volledigheid: ik kocht de DF tweedehands.
En nu?:
En nu heb ik dus een Milan die ik nog voor de oude prijs en inclusief alle extra's voor ongeveer €10.000,- kon kopen.
Zie bovenstaande:
Als ik nu uitga van een afschrijving van €800,- per jaar (dat is dus 100% meer dan tot nu toe), dan is er na 5 jaar nog een restwaarde van sowieso €6000,-
In die 5 jaar heb ik dan minimaal 5x €1200,- gespaard. Dat is dus ook €6000,- en dat betekent dat ik inclusief de restwaarde voldoende heb om weer een nieuwe vm te kopen.
En dit kan en lukt dus allemaal, doordat ik een heel oud autootje heb verkocht (waar ik nog maar 100km per maand mee reed) en door het geld (€100,-), dat ik daaraan sowieso per maand uitgaf, op een aparte spaarrekening te zetten.
Moraal van dit verhaal: verkoop je auto en ga toch lekker fietsen ;-)
Ik ben uitgelogd vandaar anoniem. Oeps. 9 jaar geleden is ondertussen 13 jaar geleden. Bovenstaand verhaal schreef ik op 17/12/21
VerwijderenBovenstaande 2 berichten zijn dus van mij.
Verwijderen