zondag 10 juni 2012

1e Ritje met de Durano voorband

Vorige week zondag:
Ruim 3800km geen lekke banden en dan opeens 2 tegelijk. Voor een klapband en achter zo'n geniepig leeglopertje langs het ventiel.

Vandaag voor het eerst weer op stap voor een iets langere tocht. Volgens Buienradar komt de wind uit het zuidwesten........ik dacht het niet hè.........het is meer noordwesten. Dit merk ik eigenlijk pas als ik al in m'n kop heb zitten dat het toch weer een rondje over de Posbank moet worden.
De "traditionele Posbank foto"

Bijna iedereen is daar vandaag al geweest :) nu ik nog :)

Het lijkt of de Roets iets zenuwachtiger is geworden met de Durano voorband. Kan natuurlijk ook verbeelding zijn.  Ik heb namelijk echt zin in dit rondje; dus misschien roets ik wel iets te enthousiast :)

Wat valt er nog meer op?
Het rubber van het loopvlak voelt veel minder zacht. Voordeel: sneller? Nadeel: minder grip?
De wangen voelen zelfs nog iets soepeler. Er zit 8 bar in en toch kun je de band bij de wangen nog iets indrukken. Op het loopvlak echt niet.
Het wordt een heerlijk rondje. Het is lekker warm en het zonnetje schijnt de hele rit.
 
Van de Posbank rijd ik via Terlet naar Loenen. Ik heb de GPS thuis gelaten en het is nog wel even zoeken om het weggetje naar Terlet te vinden. De vorige keer kwam ik van de andere kant en tja, dan ziet alles er toch net iets anders uit. Uiteindelijk heb ik ook nu weer een heel ander weggetje gereden, maar ik kwam wel in Terlet uit. Toch wel handig die Paddenstoelen...:)


Dst: 63km
Max: 49km/u
Av: 24.2km/u

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben wel aan de Postbank 'geroken' maar niet bereden. Marloes wilde niet over Hoog Buurlo dus via Beekbergen was net te veel km's om. Ze heeft pas 1 keer 100 km aaneen geroetst. Deze aanrijroute had al erg veel hoogtemeters. Dus verstandig gedaan en tijdig omgekeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gelikte machine is dat eigenlijk, die roets van jou. De schijfremmen springen zeker in het oog.

    Ik vraag me alleen af behalve bandenpech of de kabel ook nog kan knappen. Je hebt zeker mijn interesse gewekt voor dit soort fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kabel is van Dyneema gemaakt en dat is ontzettend sterk. Je moet natuurlijk wel de slijtage van de kabel in de gaten houden en op tijd vervangen, maar dat geldt ook voor een ketting.

    Ik had eerst de dunne versie van de kabel en daar heb ik ruim 2500km mee geroetst.
    Er zijn mensen die na 800km de kabel al moeten vervangen. Ik rijd natuurlijk geen ww-verkeer met de Roets.
    Nu heb ik de dikkere variant. Ik ben benieuwd hoeveel ik daarmee ga halen.

    Leuk dat ik je interesse heb gewekt. Op zondag zijn er ook Roeifietswedstrijden met CV. Kijken zou ik zeggen. Ik doe niet mee, ik ben niet echt snel. Ik roets vooral voor mijzelf :)

    Het is in ieder geval een fantastisch fitness-apparaat.

    BeantwoordenVerwijderen