zondag 1 juli 2012

#LOL goes East

Roets ik meteen naar Deventer of start ik vanaf de "officiële LOL-plek"?
Dat was vanochtend mijn afweging.

Het verbeteren van mijn PAR en een zware één na laatste werkweek is mij toch niet in de koude kleren gaan zitten. Erg fit voel ik mij nog niet. Echt herstellen kost toch blijkbaar veel tijd.

Maar ja, je rijdt mee met LOL of niet. Dus op naar Het Volkshuis in Zutphen.

Daar word ik geconfronteerd met een totaal onverwacht beeld: bijna allemaal open liggers. Dat had ik toch echt niet verwacht.

Casper is er uiteraard met zijn Taifun, Marc met de RaptoBike, Lorenz met zijn erg mooie modelletje: een M5 ShockProof, Jan met zijn onafscheidelijke Fujin en ik natuurlijk op de 209 Rowingbike. Nico is vandaag de enige met de VM. Hij biedt zelfs aan om onze bagage mee te nemen :)

Via Eefde en Gorssel rijden we naar De Waag in Deventer. Edwin (GreenMachine), Arjen (Quest), Theo (Quest) en Marloes (Carbon Quest XS) zijn er al en de mannen van PlatZwolsch komen aanrijden als we op het terras zitten. Bert op een M5 Highracer, Gerald met zijn Hurri en Paulus natuurlijk in zijn Quesjer.

Na de koffie/thee gaan we met de hele groep op stap. Erg gezellig, maar ook iets minder overzichtelijk.

We rijden één keer een leuk extra rondje via een rotonde, maar verder vind ik het een geweldige route. Bij deze wil ik Casper dan ook bedanken. Ik heb vandaag weer over heel wat weggetjes gereden waar ik nog nooit geweest was.

Uiteindelijk zijn we, wat mij betreft, toch nog redelijk onverwachts in Holten. Ik heb nog geen berg gezien, maar we zijn toch echt in Holten ;) Het is inderdaad zomer, want links en rechts van mij worden complete ijsbergen besteld. Maar dat zijn dan ook de enige die ik vandaag gezien heb. Ik ga voor de thee en de appeltaart. Die krijgt helaas niet zo'n hoog cijfer. Erg zoet.

Als we willen vertrekken, blijkt Marc een lekke achterband te hebben en de mannen van PlatZwolsch gaan ons verlaten. Marloes en Theo rijden mee naar Zutphen. Halverwege heeft Arjen ook nog een lekke band, dit is echt een record tijdens een LOL-uitje ;) Jan moet op tijd thuis zijn en fietst gauw verder.

Onderweg hebben we telkens weer veel bekijks. Gelukkig zie ik vaak vrolijke en lachende gezichten. Altijd fijn als je met een rijtje fietsen mensen kunt laten lachen.

Onderweg fietst telkens iedereen wisselend naast elkaar. Volgens mij heb ik echt naast iedereen gefietst. Dit is toch wel één van de leuke bijkomstigheden van het fietsen met een groep.

In Zutphen rijden we weer terug naar ons vertrekpunt. Daarvoor is Marc al linksaf geslagen richting Neede en daarna Nico rechtsaf naar huis. Na "een knuffel" van Casper rijden we naar de Oude IJselbrug. Lorenz gaat links, de rest gaat rechts. Via de Voorsterklei rijden we naar Voorst. Ik vertel Theo welke kant hij op moet naar Bakker Bril, daarna weten hij en Marloes de weg wel ;) Ed rijdt de laatste 500 meter nog met mij mee.

Thuisgekomen moet ik snel douchen en mij melden op het verjaardagsfeestje van mijn zus.
Na het avondeten merk ik dat ik toch behoorlijk vermoeid ben, want telkens zakken "de luiken" dicht.

Ik heb weer genoten en heb er nog steeds LOL in.


Dst: 83.31 Max: 35.5 Av: 20.8

Het is trouwens gelukt. Ik heb binnen het jaar de 4250km gehaald met de 209.

Odo: 4251.3km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten