dinsdag 18 juni 2013

Niet op mijn achterhoofd, maar op mijn stuitje gevallen :(

Precies 10 dagen geleden ben ik op de terugweg van de Roeifiets-toertocht met ongeveer 4km/u van mijn Roeifiets gevallen.
Terwijl ik naar rechts keek, heb ik blijkbaar links van mij 'zo'n waardeloze betonnen balk die van boven afgerond is' met mijn voorwiel geraakt.
Wij noemen deze dingen 'varkensruggen'. Ongeveer een meter lang en die krengen liggen overal waar de wegbeheerder blijkbaar verkeersstromen wil regelen.

Ik viel echt met mijn kont midden op die balk en de pijn was echt even onbeschrijflijk. Daarna ging het wel weer iets beter en heb ik de laatste 15km nog naar huis geroeid. Soms een beetje scheef zittend, maar het ging.

Thuis aangekomen bleek ik een flinke schaafwond te hebben en ook meteen al een behoorlijke blauwe plek. Ondertussen ben ik al met de tweede tube 'Arnicaforce' begonnen. Dit zou moeten helpen bij Blauwe Plekken, Kneuzingen en Spierpijn.

Nu 10 dagen later kan ik echter nog niet pijnvrij zitten.
In de XS fietsen lukt niet. Die stoel staat iets rechterop en dan zit ik precies op de pijnlijke plek.
Toch nog een geluk bij een ongeluk dat ik net die M5 heb aangeschaft. Die stoel ligt duidelijk meer achterover en daar kan ik nu redelijk pijnvrij op fietsen.
Met de Roeifiets is het helemaal een drama, omdat de pijnlijke plek precies het punt is waar je tijdens het roeien als het ware overheen 'rolt'.

Ik had dit voorval nog niet geblogd, omdat ik eerst wilde afwachten hoe het één en ander zou gaan verlopen. Op dit moment ben ik bang dat het een langdurige kwestie gaat worden :(
Het gaat ondertussen al wel iets beter, maar bepaalde bewegingen doen gewoon nog steeds heel veel pijn.

Ik geef uiteraard na 10 dagen de moed nog niet op, maar echt vrolijk ben ik nu ook niet onder deze omstandigheden. Ik weet natuurlijk ook wel dat er bij een echt ongeluk veel dramatischer dingen zouden kunnen gebeuren, maar op dit moment heb ik daar niet zoveel aan. Dit is gewoon zwaar waardeloos.

Groeten van een toch wel enigszins depri (ex?-)Roetsende Wim

8 opmerkingen:

  1. Ja van mij stuitje heb ik ook een keer wekenlang last gehad.

    Waarschijnlijk zoals altijd met dat soort dingen geirriteert botvlies. Erg vervelend.

    Niet verder irriteren door daar druk op uit te oefenen op de roets e.d.

    Met rust gaat het echt wel weer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rust. Tja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan als je toch elke dag met de fiets naar het werk moet.

    Het roeien staat inderdaad op een laag pitje. Oftewel niet.

    Dankjewel voor jullie meedenken en meeleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap Wim!

    Heel vervelend dit soort dingen, het is jammer dat je altijd zo lang "plezier" hebt van dit soort onzin.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's niet zo leuk Wim, beterschap.

    Misschien is het een idee om dit voorval toch even te melden (via de Fietsersbond?) bij de wegbeheerder? Wellicht houden ze hier iets van bij en helpt het om die obstakels op termijn weer weg te krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou die nutteloze smeersels achterwege laten : geen smeersel dringt door de opperhuid heen of kan dieper dan dat enig effect hebben, wat de reclame of verpakking ook beweerd...wat je wel voelt is je huid die reageert op en stof en de zenuwensignalen naar de hersenen enigszins afleid van de pijn elders.

    Ik weet niet of je nog medicijnen gebruikt die wisselwerking hebben met pijnstillers of de nieren zwaar belasten, maar paracetamol is een relatief onschuldige bij niet heel langdurig chronisch gebruik. Mag je best een paar weken een aantal per dag van slikken als je geen nieraandoening of zware andere medicijnen hebt. Voordeeltje daarvan is dat het ook licht ontstekingsremmend is.

    Maar geef die plek vooral rust ! Toch erop zitten om perse te fietsen is gewoon niet slim, dan blijf je het irriteren en gaat het heel langdurig of zelfs erger worden.....en er bestaat ook nog zoiets als overgaan in een chronische moeilijker te bestrijden ontsteking....moeten ze de pijnstillers injecteren op je botvlies....dat wil je echt niet !

    Ook langdurig scheef zitten om niet op die pijnlijke plek te zitten kan weer gevolgen hebben als lage rugpijn door rare overbelasting. Doet ook heel zeer en heb je dat weer....

    Bij twijfel of uitblijven van genezing ook gewoon naar de dokter uiteraard. De enige met echt verstand van zaken.







    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo blij en enthousiast verslag van de tocht, blijkt het toch nog een staartje te hebben gekregen....nu druk ik mij wat ongelukkig uit.
    Je kent het verhaal van Marloes haar ribben. Ontzien die plek maar doe je vanzelf wel.

    Heel vervelend en pijnlijk allemaal.
    Niet dat je er in dit geval wat aan gehad zou hebben maar ik ben een voorstander van het dragen van elleboog beschermers en een Kelar broek. Ze zijn er zelfs met harde beschermstukken. Dat zal op een roets niet werken. Ik (en Marloes ook)draag dit altijd op een 2 wielige fiets.

    Dit gaat wel even duren ben ik bang. Sterkte Wim.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.

    De valpartij is nu 3 weken geleden en het gaat ondertussen al heel veel beter. Fietsen in de XS kan gelukkig ook weer. Was wel fijn met al die regen van de laatste dagen.

    Roeifietsen heb ik nog niet gedaan, maar dat ga ik binnenkort weer proberen.

    Wat nu nog pijn doet is achterover gaan zitten op 'een luie stoel'. Voor de rest ga ik nu redelijk pijnvrij door het leven.

    BeantwoordenVerwijderen