zondag 7 juli 2013

Zomerse #LOL + Snelheidsrecord XS

Met z'n zessen zijn we vandaag. Lorenz met de M5, Marc met de RaptoBike, Edwin met de GreenMachine, Casper en Nico met hun grote Questen en ik, dit keer niet met de Roeifiets, maar met de XS.

Mijn stuitje was nog niet 'LOL-tocht waardig'. Vorige week heb ik één keer 15km geroetst en verder nog bijna niet. Laten we het vandaag dus maar niet proberen ;)

Via Okkenbroek gingen we naar Nijverdal om daarna over de Holterberg te knallen en in Holten uit te komen. Daarna gingen we via Harfsen weer terug naar Zutphen.

Na de grootste afdaling hebben we een heerlijk ijscoupe gegeten. De aardbeien-ijscoupe-mensen waren niet helemaal tevreden; geen verse aardbeien. Maar de Espresso-ijscoupe die ik had was erg lekker.

In de XS worden de benen natuurlijk niet bruin; dus in de pauze lekker in de zon ;)





Met zo'n XS een tocht rijden is toch wel een beetje saai vergeleken met de 209 Roeifiets, maar op een gegeven moment kwam ik toch ook met de XS in een heerlijke flow. Fijn dat het ook met deze fiets lukt.
De afstelling van de derailleur moet nog wel wat ge-fine-tuned worden, want echt lekker loopt de XS niet op het kleinste en grootste blad. Normaal gesproken rijd ik altijd op het middelste blad en merk ik daar dus niet zoveel van.

Dat grootste blad had ik vandaag namelijk wel nodig. Ja, ja, ik ben vandaag door de 80 km/u gegaan.
Een echt snelheidsrecord voor mij en de XS: 81,4 km/u.


Gegevens van de MIO:
Gemiddelde snelheid: 24,4 km/u
Afstand: 86,4 km
Maximale snelheid: 81,4 km/u
Tijd actief: 03:32 uur
Maximale hoogte: 63 m
Calorieën 2793 KCal
Totale stijging: 308 m


Dan nog iets heel anders: mijn vrouw had bij de Aldi een heel goedkoop cameraatje gezien en ze heeft 'm ook maar meteen gekocht. Het is een Envivo Action Cam  1248 met een 4GB MicroSD kaartje. Zie: hier

Ik heb er al een paar filmpje mee gemaakt. De camera stilhouden is toch wel de grootste uitdaging. 
Ik heb al wel zo'n zuignapding gekocht, maar de body van de XS beweegt toch teveel en dan krijg je zo'n raar golvend beeld.

Het is een beetje lastig om te zien of het ding het doet. Vandaar dat het begin een 'beetje vreemd' is, dit geldt ook voor het einde.
Het filmpje is niet bewerkt en mijn tip is om het geluid zachtjes te zetten. Veel windgeruis e.d.

Hieronder mijn eerste filmpoging:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten