dinsdag 4 maart 2014

Ik had weer #LOL met de 209

En die 209, dat is uiteraard mijn compacte-fitness-sportzaal: de Carbon Thys 209 Rowingbike.




Zondagochtend ben ik om 9:00 uur naar Zutphen geroeid voor een tocht met de Ligfietsclub uit Zutphen e.o. LOL (=LekkerOngebondenLiggen). 

Dit keer zonder Ed, want die had via de #LOL-whatsapp laten weten dat hij een lekke band had en dat hij iets later zou komen.

Bij Het Volkshuis hebben we traditiegetrouw eerst een kopje thee/koffie gedronken.

'We' waren dit keer: 
Marc met de M5, Jan met de Fujin, Arjen met zijn witte Quest, Casper met z'n gele. Paul was er met zijn 'mooi geel is niet lelijk'-Strada en ook Ed was ondertussen aangeschoven met zijn weer keurig door vm.nl herstelde witte Strada. En uiteraard ik met de 209 dus.

Al snel viel het woord 'Veluwe'. Daar ging de reis dus blijkbaar naar toe. 
Zo'n reisdoel komt bij ons dan ook vaak op een 'LOLeriaanse' manier tot stand. 


"Eeeeehm, waar gaan we vandaag naar toe?..........uhm......tja.......waar komt de wind vandaan Wim?........ZW.........oké..........dus die kant op.........we zouden misschien wel richting.........ja, dat is wel leuk.........wie weet daar de weg?........Ja, ik wel...........OK.........Wim rijdt dus vandaag voorop!"

Ja, zo gaat dat ongeveer bij ons. Bij #LOL dus.


Op weg naar de Veluwe. Via Klarenbeek, Lieren, Beekbergen en Ugchelen naar Hoog Buurlo. Net voor Radio Kootwijk gingen we via een prachtig weggetje (Turfbergweg) naar Hoenderloo.


Pauze. Koffie en appelgebak. Heerlijk.


In een mooi tempo naar Loenen. Vanaf Loenen hadden we de wind heerlijk in de rug en ging het gas er een beetje op bij mij. Met een lekkere snelheid net boven de 30km/u reden we terug naar huis.

Het was echt een fantastische rit van 65 zonnige kilometers. In één woord: Genieten.


Mannen bedankt.

1 opmerking:

  1. Wim, je beschrijving van het vaststellen van het reisdoel is heel treffend. 'T ging zondag zo tussen neus en lippen door dat ik het eigenlijk helemaal gemist had ;-).

    BeantwoordenVerwijderen