donderdag 14 augustus 2014

Enkele reis Amsterdam

14-08-'14
Via Beekbergen, Nieuw Milligen, Garderen, Putten, Nijkerk, over de Eemmeerdijk naar Almere Haven, dwars door het prachtige plaatsje Muiden, Diemen en via een wirwar van wegomleggingen en afgesloten/opgebroken/hobbelige fietspaden kwam ik uiteindelijk op de plaats van bestemming aan:  VU.

Vlakbij het plaatsje HELL

Om half 8 's ochtends vertrok ik en ik was er precies om 1 uur. Ik had echt de gehele weg een flinke tegenwind en ik kreeg zelfs nog het randje van een ongelooflijke regenbui over mij heen. Dit was op de Eemmeerdijk. Vol tegen de wind in buffelen en dan ook nog de volle laag. Voor mij werd het echter al snel lichter; dus ik ben er even flink tegenaan gegaan om als het ware 'onder de bui door te rijden'. Dit lukte wonderwel goed, want na een kwartiertje was ik er onderdoor.

Eemmeerdijk

Het was weer een erg leuke ervaring. Een paar keer gestopt om te drinken, te plassen, iets te eten of een foto te maken. Voor de rest heb ik gewoon 5 uur achter elkaar geroeid. Wow, best wel gaaf eigenlijk.

Het Muiderslot
Het VU
Ik heb de route gemaakt via de site van de Fietsersbond. Dit werkt toch wel erg goed. Ik heb nu gekozen voor 'makkelijk doorfietsen'. De volgende keer kies ik voor 'racefiets'. Kijken of dat veel verschil uitmaakt.
De terugweg hebben de 209 en ik dit keer nog in/met de auto gedaan. Misschien de volgende keer een retourtje......?

Ritgegevens:
Afstand: 105 km
Max: 41 km/u
Tijd: 04:59 uur
Av: 21 km/u

08-08-'14
Heerlijk rondje met fantastische vriendin Susan gefietst. Ik met de 209 en Suus met haar 'moederfiets' inclusief kinderzitje :) Ik heb heel rustig aangedaan ;)
In Beekbergen zagen we deze leuke auto, ik heb er al eens eerder over geschreven.

Afstand: 43km.

12-08-'14
Met de Roeifiets een heel mooi rondje over De Posbank gereden. Via Klarenbeek, Loenen, Terlet, De Posbank, Velp, Dieren en weer naar huis. Van Velp naar Ellecom in de stromende regen gereden, ik was echt totaal doorweekt. Langs het kanaal heb ik een stukje gewandeld en ik heb mijn shirtjes over het stuur en het zitje gehangen om te drogen. In het warme zonnetje droogde alles weer snel.

Afstand: 70km.

Oké, ik zal het eerlijk toegeven........door het gaas gefotografeerd.
Toen de stier zo dichtbij kwam, vroeg ik mij wel opeens af of het gaas wel sterk genoeg zou zijn :)

Het is zo ontzettend mooi op De Posbank.

1. Cool, en dan vraag jij je af of de RIJS wel iets voor je is? Nou, als je 5 uur alleen kan roeien, kan je ook wel een dagje XS-en met een groep!

2. Tja, mooier dan ons VU (ziekenhuis) natuurlijk...
    Maar daar proberen de meeste mensen dan ook juist weg te blijven ;-)

3. inderdaad Casper, Ik vind meer dan 30 km roeien al veel en ga ook de RIJS doen. ☺

4. Die Schotste Hooglanders kunnen gevaarlijk zijn. Op mijn blogbericht http://bocycle.blogspot.nl/2013/08/niet-louter-lol.html kun je lezen hoe een wandelaarster een kopstoot in haar buik kreeg van zo'n beest. En die brandtoren is mij welbekend. Die passeer ik vaak halverwege mijn wekelijkse vaste klimtrainingsrondje.