zondag 2 augustus 2015

Zomerse LOL

Zondag 2-8-15

Om kwart voor 9 stap ik onder de douche. Later zie ik dat Edwin om 08:46uur een berichtje via de LOL-whatsapp heeft gestuurd, waaruit ik kan opmaken dat hij toen al bij ons op het erf stond.
Iets over 9 rijden we richting Zutphen.

Tot op het laatste moment twijfel ik of ik wel of niet met de 209 zal gaan. De vorige LOL-tocht 'staat nog in mijn geheugen gegrift' en ik betwijfel of ik op dit moment in staat ben om met de 209 een LOL-tocht te volbrengen. Uiteindelijk wordt het toch de XS, daarmee fiets ik namelijk zonder problemen hogere snelheden. 28km/u met de 209 kost ongeveer evenveel energie als 38+km/u met de XS.


Iedereen is trouwens vroeg vandaag. Paul blijkt al om 5 over 9 op de Houtmarkt te staan en wij zijn er om 10 voor half 10. Johan is daarentegen niet heel vroeg, maar daardoor kunnen wij heerlijk een half uurtje in het zonnetje genieten. Lorenz is jarig geweest en hij betaalt. Lorenz, gefeliciteerd en bedankt.

 

Dat half uurtje hebben we ook wel nodig, want er moeten knopen doorgehakt worden over de Estafette-tocht. Zaterdag 8 augustus rijden we met de 'Haayman-LOL-delegatie' naar Zwiep om de krans in ontvangst te nemen. Als ik het goed heb begrepen, dan haalt Michel van Tongeren de krans vrijdag 7/8 bij Nico op om het ding mee naar Winterswijk te nemen. De krans gaat dan mee met de toertocht van ACE. Klik hier. Wij pikken in Zwiep de krans dus weer op. We hadden 'm al, maar toch geven we de krans even weg om 'm daarna weer op te pikken. Leuk zo'n estafette ;-)


Via allerlei logische en soms iets minder logische, maar zeker niet minder mooie weggetjes rijden we richting Loenen. Daarna gaan we via/door de Loenermark naar 'De Thermiekbel'.

Het eerste gedeelte van de tocht betreur ik toch enigszins mijn beslissing. Het is echt heerlijk roeifietsweer en de snelheid is regelmatig een echte toerclubsnelheid. Lekker relaxt zo rond de 25km/u.

 Hier kun je echt heerlijk zitten en genieten van het prachtige uitzicht.


Na een heerlijk kopje koffie en een lekker stuk appeltaart kunnen we weer verder. Johan is volgende week jarig en hij betaalt deze ronde. Johan, gefeliciteerd en bedankt.


Als we met LOL ergens vertrekken, worden er meestal wel vragen gesteld of foto's gemaakt. Vandaag was allebei het geval. Als dit met een positieve insteek gebeurt, dan vind ik dit eigenlijk nooit vervelend.


Op de Hoenderloseweg en de Delenseweg gebeurt hetzelfde als de vorige LOL-tocht. Nu ben ik blij met mijn XS en ik kan zonder problemen het tempo bijhouden. Een paar keer moet ik inhouden en soms ook remmen om de mensen achter mij niet uit de spiegel te verliezen.
Marc en Edwin kunnen op hun open liggers een veel hogere snelheid fietsen, dan ik op mijn roeifiets en zij hebben er dan ook zo te zien geen problemen mee.


Via de N304/Otterloseweg rijden we richting Apeldoorn. Via een mooi weggetje komen we uiteindelijk in Beekbergen en via nog meer binnendoor-weggetjes rijden we naar Klarenbeek. In Klein-Amsterdam haak ik af en met een lekkere 40+ fiets ik de laatste 2,5km naar huis.

Mannen, bedankt en tot zaterdag 8 augustus.


4 opmerkingen:

  1. Op de Hoenderloseweg en de Delenseweg had ik al het idee dat het peleton was verspreid was geraakt ;-). Ik reed helemaal achteraan en ik zag Marc en Nico een stuk voor mij uit rijden. Ik hou altijd mijn eigen tempo aan in de wetenschap dat ik verderop altijd weer ergens zal aanhaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de roeifiets zou ik waarschijnlijk naast je of achter je hebben gereden :-)

      Verwijderen
    2. Ik ben op dit stuk voor de lol ;) eens expres in de achterhoede gebleven (lees: Paul in de spiegel houden). Het was heerlijk olfen! ;-D

      Groet,
      Marc

      Verwijderen
    3. Olfen, ja dat past natuurlijk wel bij een toertocht. :-)

      Verwijderen