zondag 8 januari 2017

Uitgestelde LOL


Zondag 1 januari 2017

Om 10 over 9 uur stap ik in de XS. Iets later dan normaal, want ik heb nog 10 minuutjes gewacht op Edwin. Helaas geen Edwin, oké dan ga ik maar alleen op pad. Wel vreemd, want normaal gesproken meldt Edwin zich altijd keurig af.

Het is vandaag sowieso wel een gekke dag om een LOL-tocht te gaan rijden. Nieuwjaarsdag is eerlijk gezegd nou niet echt mijn keuze om een toertocht te gaan rijden. Maar ja, het is tenslotte de eerste zondag van de maand en dan rijden we ALTIJD een LOL-tocht.

Keurig om half 10 stop ik voor Het Volkshuis waar Nellie al hoofdschuddend in de deuropening staat te wachten. Dat is op zich al vreemd, maar nog vreemder is het dat ik de eerste ben. Dat is echt nog nooit voorgekomen, er staat nog geen één velomobiel op de stoep. 

Dan hoor ik opeens getoeter. Yes, daar zul je de anderen hebben. Gelukkig maar, want om nou helemaal alleen een LOL-toertocht te gaan rijden, lijkt mij ook niet zo gezellig.

Het getoeter begint nu echt een beetje irritant te worden en ook word ik telkens geroepen. Als ik dan ook nog een flinke duw krijg, hoor ik opeens in mijn oor: "Wim, ben je nou uitgerekend vandaag vergeten om de wekker uit te zetten."


Zondag 8 januari 2017

Keurig om 9 uur stap ik in de XS. Precies op tijd en uiteraard staat Edwin al op mij te wachten. Dit is één van de zekerheden in mijn leven. Edwin is altijd keurig op tijd.

Vandaag hebben we voor de tweede keer in de LOL- historie 'een uitgestelde tocht'. De eerste keer was ook op 8 januari, maar dan in 2012.


In Het Volkshuis wenst iedereen elkaar het beste voor dit nieuwe jaar. Sommige laatkomers proberen eronderuit te komen, maar nee die vlieger gaat niet op bij LOL. Iedereen geeft elkaar een hand en zo hoort dat.

Als de koppen worden geteld, stopt de teller wederom bij 13. In het 6e LOL-jaar is dit nu de vierde rit (van de 7) met dit aantal deelnemers. 15 is het aantal dat gehaald moet worden, zodat er gesproken kan worden van een record. Wanneer zal dit gaan lukken?

Deelnemers: 
Casper, Marc, Pieter Jan, Arjen, Nico, Edwin, Paul, Bas, Emil, Martin, Niels, WimG en ik.



Het Vertrek


De prachtige Quest van Niels


De Route


Via een prachtige route rijden we deze keer door De Achterhoek naar Zelhem
Bij De Smoks eten we heerlijk appelgebak dat eigenlijk bestaat uit 3 verschillende puntjes/soorten.

Bij het toiletbezoek vind ik het wel zeer bijzonder dat er voor iedere handenwasbeurt een keurig opgerold handdoekje klaar ligt. Een hele kast vol. Zoiets heb ik echt nog nooit eerder gezien.


Via Laag-Keppel, Drempt en Doesburg rijden we naar Dieren alwaar Paul afscheid van ons neemt, 
zodat hij op tijd aan zijn blogbericht kan gaan beginnen ;-)  klik hier
Vanaf Zelhem heeft bij bijna geen woord meer gezegd en volgens mij zat hij fietsend al zijn verhaal te 'schrijven'.


De rest van LOL gaat met het pontje naar Olburgen en via Rha rijden we weer een keer over mijn favoriete dijkweggetje naar Bronkhorst en Steenderen.


Na 85km ben ik thuis.

Martin heeft er 93 gereden en hij moet nog wel even zijn M5 LaRa gaan wassen.
Ook dit is trouwens een hele goede reden om een VM aan te schaffen Martin.
Als je de fiets niet hoeft te wassen, dan heb je meer tijd voor je gezin ;-)




Mannen, weer bedankt en tot de volgende keer.









6 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal weer Wim. En ja, het idee voor mijn lol verslag kwam al onderweg bij me op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is dat ook wel logisch. Die mensen die onze fietsen aan het bekijken waren, waren duidelijk inspirerend voor jou.

      Verwijderen
  2. Leuk verhaal Wim. Met verslagen zoals van jou en Paul, gaan we zeker een keer die 15 halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het moet in potentie natuurlijk makkelijk kunnen.

      Als Hendrie, Lorenz, Henk, BertH, Johan, Roef, Aart, Herman, Christian of één van die anderen die soms/wel eens/vaak/enz. met de LOL-tochten meerijden allemaal tegelijk een keer komen, dan hebben we pas echt een recordaantal.

      Verwijderen
  3. Vooral het opnieuw invetten van de ketting der Cheetah was ik even zat Wim. Daar hebben we i.d.d. de roets en een velomobiel voor staan.
    Zoals Marc zich uit zijn DF lift op de armspieren is de manier om ook de triceps niet te laten verslappen dunkt me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had me afgemeld vanwege de griep. Anders was ik er zeker bij geweest.

    BeantwoordenVerwijderen