zondag 5 februari 2017

LOL met een verlenging


Zondag 05-02-2017

Een prachtige tocht door de Achterhoek.


11 deelnemers: 3x open en 8x vm

Open Liggers: Martin, Emil en Aart
Quest: Nico en Casper
Strada: Thomas, Roef en Edwin
DFxl: Marc
QuestXS: Hendrie en Ik


 Vanochtend was het nog wel behoorlijk frisjes en het was zelfs mistig.
Om 9:00uur begon het al iets minder koud te worden en na verloop van tijd liet het zonnetje zich soms zien. Na de pauze begon het zelfs echt zonnig te worden en werd het een heerlijke voorjaarsrit.

Pauze: Eetcafé de Veldhoek in Veldhoek


 Thomas was ook weer aanwezig. Hij ging ook al 2x mee naar CV.
Het is nog wachten op Mark zijn zoon, ook een Roeifietser.

 Marc maakt een mooie foto van ons ;-)


Route
Ik heb weer allerlei plaatsnamen voorbij zien komen.
Vierakker, Wichmond, Keijenborg, Varssel, Linde, Zutphen, Brummen, Oeken, Voorstonden
Ik ben er vast nog wel een paar vergeten.

 MTB-stukje

 Heerlijk zonnig. Echt genieten.

 Overlegmomentje gecombineerd met een plaspauze.


Casper, weer bedankt voor de leuke en gevarieerde route. 
Voor de thuisblijvers: Jullie hebben weer een paar leuke MTB-stukjes gemist.



De Verlenging


Onderaan de Nieuwe Brug werd er even overlegd en op z'n LOL's werd er besloten tot een Verlenging.
Hendrie ging via de kortste weg naar huis en de anderen (Marc, Edwin, Martin, Thomas en ik) gingen via een nieuw dijkweggetje dat ik afgelopen vrijdag met een Roeifietstochtje ontdekte.

Het is in Cortenoever, maar dan niet het nieuwe dijkweggetje bovenop de nieuwe dijk. Dit nog iets nieuwere weggetje ligt nog dichter bij de IJssel en gaat achterlangs het kasteel Reuversweerd. Zie foto.

 'De Verlengingsclub'

Bovenstaande foto is van de Roeifietstocht van afgelopen vrijdag.
Eindelijk weer een >50km tocht gereden zonder last te krijgen van de pees in de linkeronderarm.
Het gaat weer de goede kant op. Gewoon rustig opbouwen.


Uiteindelijk kom je in Brummen uit.

Echt een geweldig mooi weggetje om heerlijk Olfend te toeren.



Na Oeken reed ik alleen en kon het gas er nog even op.

Met 35+km/u, want ik had 's middags nog een verjaardagsfeestje.
(klokje staat nog steeds op zomertijd)



Mannen, weer bedankt en tot de volgende keer.






2 opmerkingen:

  1. Ja dat was even heerlijk fysiek nagenieten Wim, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, ik vind het wel bijzonder dat 'ze' in zo'n betrekkelijk klein gebied 3 van die dijkweggetjes hebben gemaakt.

      Verwijderen