zondag 5 november 2017

Autumn in the Backcorner


Oftewel: Herfst in de Achterhoek

Eerste zondag van de maand, het is dus weer tijd voor een LOL-toertocht.

8 deelnemers melden zich aan, de rest rijdt 'illegaal' mee.


14 Deelnemers:

  • Open Liggers: Emil, Martin en Ik
  • Quest: Ben, Niels, WimG en Nico
  • Strada: Roef, Casper, Thomas en Edwin
  • DF: Marc en Ymte
  • QV: Tonnie 
  • Uitzwaaier: Henk

Uiteraard rijd ik deze 75km lange toertocht met de Thys 209 Carbon Rowingbike


Edwin pikt mij thuis op en hij rijdt voor het eerst sinds lange tijd weer mee met zijn Strada.
Volgens hem blijft het namelijk niet droog. Daar heeft hij bijna gelijk in.

In Het Volkshuis zit al een flink aantal deelnemers aan de koffie/thee. Opeens zie ik Thomas in beeld verschijnen. Dat is een leuke verrassing. Hij is al verschillende keren mee geweest naar CV en een paar keer met een LOL-tocht. Meestal kan hij niet op zondag, maar nu dus wel een keer. Leuk.

Ook Ymte heeft vanochtend blijkbaar besloten om weer naar het zuiden af te zakken. In zijn nu toch wel behoorlijk beschadigde DF, er is blijkbaar een man van 130kilo bovenop beland, heeft hij er al een mooi ritje van ruim 60km opzitten.

Als Roef en Martin aan komen rijden, wordt besloten om te vertrekken. Het was altijd half 10 verzamelen en uiterlijk om 10 uur vertrekken, maar blijkbaar hebben we haast. We 'moeten' namelijk om 2 uur terug zijn.
De reden daarvoor heb ik gemist. Ik zou dan liever een iets kortere route rijden, zodat er voldoende tijd is en we ons niet hoeven te haasten na iedere plaspauze.


 Henk zwaait ons uit.



Via Wichmond en Hengelo rijden we richting Zelhem. Ymte heeft een lekke band.....nee, toch niet......toch wel. Maakt ook niet uit, na 5 minuten is hij alweer klaar. Ik rek deze pauze nog even, want ik sta heerlijk in het zonnetje een banaantje te eten. Geen haast, geen stress, het komt wel goed.

Daarna rijden we nog over een paar prachtige bospaadjes. Dit is echt genieten. Het tempo is vandaag verder prima. 23km/u tegen de wind in is met de Roeifiets wel goed te doen.

Even gezellig bijkletsen met Thomas.


De pauzeplek is bij Het Wapen van Heeckeren klik hier


 Het gebak was heerlijk en de koffie ook.
Marc en Edwin nogmaals bedankt.


Altijd weer leuk al die verschillende kleuren vm-en.


De bouwer/ontwerper (Allert) van de QuattroVelo is geïnspireerd door de kop van een uil.



Via Achter-Drempt (of is het nou toch Achterdrempt) rijden we naar Doesburg. Daar 'vergeten' we echter om bij De Waag appeltaart te gaan eten. Wel jammer, want die is erg lekker. Misschien ook wel net te gek, omdat we al een appeltaart-eet-pauze hebben gehad.

In Dieren haken diverse rijders af en via een prachtig dijkweggetje kan het gas er even op. Eindelijk een lekker windje in de rug en met 28km/u rijden we naar Zutphen. Hoe het toch mogelijk is dat we deze tocht bijna de gehele weg de wind tegen hadden, is mij echt een raadsel.

De gehele weg hebben we dit soort luchten gezien, maar geen enkele druppel.

Edwin en ik rijden het laatste stuk nog even samen en als hij is afgehaakt hoef ik nog maar 4km.



Na  75km  ben ik weer thuis. 
Iets vroeger dan gebruikelijk en het thuisfront is dan ook enigszins verbaasd.




Mannen, weer bedankt en tot de volgende keer.








6 opmerkingen:

  1. De reden van op tijd vertrekken kwam van mij af, Wim. Ik wilde om 14 uur thuis zijn, wegens andere activiteiten. Heb daar netjes medewerking bij gevraagd van iedereen. :)

    In onze begintijd vetrokken we klokslag 09.30. Kijk maar eens terug op onze blogberichten van die periode.

    Door het groeien van het aantal deelnemers is dat min of meer verschoven, naar tegen 10 uur. Geen probleem uiteraard, want ik ben erg blij met de groei.

    Ik heb gewoon vandaag ff wat gedoseerde druk uitgeoefend..........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké helder, heb ik niet echt meegekregen.

      Vertrekken om klokslag half 10 klopt niet helemaal. In het begin verzamelden we namelijk pas om 10 uur. Later is dat half 10 geworden.

      Verwijderen
  2. Jij hebt misschien geen druppel gehad, ik heb de laatste 5 minuten in de stromende regen gereden. Was er toch nog ergens een pauze te lang... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Apeldoorn werd vroeger niet voor niets 'het afvoerputje van de Veluwe' genoemd.

      Het regent daar gewoon vaker ;-)

      Na die regenbui, ik zat toen heerlijk aan de koffie, werd het trouwens weer prachtig weer.

      Verwijderen
  3. Mooie foto's, leuk verhaal en goed gezelschap. Ik kan bijna niet wachten om ook weer een keertje met LOL mee te fietsen.
    Tot....,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen