maandag 19 maart 2018

Nieuwe hakjes


Ach ja, soms heb je gewoon nieuwe hakken nodig. Nou ja, eigenlijk zijn het meer hakjes.


De originele hakjes van mijn Lake schoenen begonnen bij wijze van spreken al te slijten toen de schoenen nog in de doos zaten :-(
Na een paar weken was de slijtage al goed waarneembaar. Daar maakte ik mij dan ook al direct flink zorgen over.

Uiteindelijk wacht je dan toch te lang en ik schrok wel toen ik zag dat het carbon bij de hak van de
schoenen al begon te slijten.

Afgelopen vrijdag dan toch maar de schoenen naar de echte schoenmaker gebracht. Eerst wilde ik nog zelf aan de slag gaan met stukjes rubber of iets dergelijks. Gelukkig kwam ik op tijd bij zinnen en liet deze klus over aan de professional. Klik hier



























Het resultaat ziet er super netjes uit. De schoenen waren zelfs heel netjes gepoetst. Dat vind ik toch wel een enorme service. Voor nog geen €15,- kan ik weer een tijdje vooruit.

Ik kan dan ook zeker Schoenmakerij 't Centrum in Zutphen bij iedereen aanbevelen.


Dit keer een iets korter bericht dan anders. Het volgende bericht zal vast wel weer iets langer worden.


Tot de volgende keer maar weer.








11 opmerkingen:

  1. Maar je kunt toch niet alleen op je hakken lopen Wim? En die schoenplaten zullen gegarandeerd de straat raken. Nee dat hebben mijn ATB-schoenen (ik heb ook een paar van Lake trouwens) met SPD-plaatjes ten minste niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uiteraard loop ik op de hakken en de plaatjes.

      Het zijn raceschoenen Mick. Die zijn niet gemaakt om op te lopen. Ik loop er maximaal 10m op. Ik heb ook nog beschermkapjes voor de schoenplaatjes.

      Verwijderen
    2. Ja Wim, mijn fietsen staan op rubber dus ik wil mezelf ook niet te kort doen hé? ;-)

      Verwijderen
    3. Ik ook, daarom heb ik Look Keo Grip schoenplaatjes.

      https://www.decathlon.nl/p/plaatjes-look-keo-grip-grijs/_/R-p-X8515967?mc=8515967&gclid=CjwKCAjw4sLVBRAlEiwASblR-0l2yova2caWH7VxPubSvE_Yrsh2UI6mNoamB2_yka3rCul2TAkXiBoCiAUQAvD_BwE

      Verwijderen
    4. Ik heb deze beschermplaatjes ook. heel tevreden van :) Ze gaan wel niet goed aan na een fietstocht in de kou vind ik. Hiervoor steek ik ze in de zakjes op m'n rug. Lichaamstemperatuur = prima om het plastiek plooibaar te houden.

      Verwijderen
    5. Klopt, als het kouder is dan zijn de beschermkapjes iets minder gemakkelijk te plaatsen.

      Verwijderen
  2. Ik krijg haast al spierpijn als ik kijk naar hoe ver jij de plaatjes naar voren hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk goed naar de boutjes.

      De plaatjes kunnen niet verder naar achteren/beneden. Foto's geven waarschijnlijk een vertekend beeld. De plaatjes staan recht onder de bal van mijn voet,

      Verwijderen
    2. De achterkant van de plaatjes 'zitten' zelfs ruim achter de bal van mijn voet.

      Op de rechterfoto zie je dat de schoen op die plek alweer smaller wordt.

      In de XS had ik de plaatjes noodgedwongen iets verder naar voren, omdat ik anders met de neus van de schoenen tegen de bovenkant van de body aankwam.
      In de DF is meer ruimte, daarom staan de plaatjes nu maximaal naar achteren.

      Verwijderen
  3. ik dacht, wat krijgen we nu? Hakjes? is dit een damesblog geworden? Gelukkig, het blijft bij fietsgerelateerde zaken :)

    BeantwoordenVerwijderen