zaterdag 21 juli 2018

To DF or not to DF


ICB


Op mijn rechtervoorwiel zat speling. Nou kan ik vermoedelijk zelf ook wel een kogelkopje vervangen, want die diagnose was al door Nico gesteld. Maar ja, dan zou ik mij een mooi ritje naar Dronten door de neus laten boren. Tja, dat is dus geen optie.

Met Paul -MooiGeelIsNietLelijk had ik, tijdens de laatste of eigenlijk de eerste MT-tocht, al besproken dat ik z.s.m. weer een keertje naar Dronten wilde. Paul zei dat ik hem dan maar een seintje moest geven. Wel het liefst een beetje op tijd, want sinds Paul is gestopt met werken is hij echt ongelooflijk druk.

Ik vertelde Paul dat het doel van de rit nu natuurlijk wel InterCityBike zou zijn. Dat vond Paul geen probleem. Hij durfde zijn Strada daar ook wel te parkeren.

De gehele weg heen heb ik mij afgevraagd of Paul de verleidingen van een DF zou kunnen weerstaan.


Hieronder het beeldverhaal:



Het kost iets meer moeite dan Paul gewend is.


Maar dan zit hij ook als een vorst.



Netjes het luikje dicht.





Paul checkt nog even de spiegels.











En dan gaat hij het grote avontuur tegemoet.

Links de oude Strada en zonder te verblikken of te verblozen rijdt Paul er in de DF langs.

Wordt vervolgd.

Mijn tip: Houd de komende tijd het blog van Paul in de gaten.





Net zoals bij velomobiel.nl voelt het ook bij InterCityBike of ik in een snoepwinkel loop.




Route

 
De route van de heenweg had ik voor mijn rekening genomen en dus reden we via 't Harde.

Vanwege de speling op het voorwiel durfde ik niet echt heel hard naar beneden te knallen.

Dus besloot ik om helemaal niet mee te trappen.

WOW, dat had ik dus niet verwacht.


Bijna 70km/u



Op de terugweg was Paul de baas en dus reden we via Gortel.

Vind ik ook echt een hele mooie route.

Ik ken deze route echter nog steeds niet uit het hoofd, want telkens rijden we weer iets anders.

Tenminste.....zo voelt het.



Paul besloot om ook nog op een ijsje te trakteren.

Het schoolreisjes-gevoel bereikte toen echt zijn hoogtepunt.




Heen en terug naar Dronten.

De heenreis was 64km.

De route van Paul leek langer......dus niet. 

Ook 64km.




ODO van de DF op 20-07-2018

3903km



8 opmerkingen:

  1. Heen en terug maakte ook voor mij niks uit: beide 80 km. De stop bij de ijswagen van Rozeboom bij Gortel was met dit weer extra welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij dat je plezier hebt van df 121 , ik begin m een beetje te missen ook omdat gelukkig mn voeten beter gaan , miss in de toekomst toch weer ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mee eens Gerrit. Met de korte 155mm pedalen krijgen mijn voeten gedurende langere ritten het behoorlijk zwaar boven de schoenplaten.
      Zou eigenlijk carbonzolen daarvoor moeten hebben!

      Verwijderen
    2. Of beter nog: Ik begin met platform (combinatie) pedalen. Die geven ook meer steun aan de zolen in principe natuurlijk.
      Dat scheelt weer spielerei met epoxY!

      Verwijderen
    3. Niet altijd raak je met je schoenen/zolen ook daadwerkelijk het platform. Dan heeft het dus geen zin.

      Ik rijd al heel wat jaren met kortere cranks. Ik zou nooit meer willen overstappen op langere. Past trouwens ook nooit in de DF.

      Daarom rijd ik dus met Look en met raceschoenen. Ik laat er tegenwoordig door de schoenmaker een hakje onder zetten. Zit perfect. De Lake-schoenen zijn extreem stijf.

      Verwijderen
  3. Wat zijn ze smal ! Geen fiets voor claustrofobische personen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Tussen de wielmoeren 69cm heb ik ooit gezien op een maatschets van een DF. Spoorbreedte zou 64cm moeten zijn. Was bij de XS 63cm.

      Tussen de wielkasten is de DF dus vergelijkbaar met de XS.
      Niet heel erg smal dus.

      De body is dus wel 8 cm smaller.

      Verwijderen