vrijdag 7 augustus 2020

Tochten - een pomp en een vlag(getje)

Tochten met de 209


Via Okkenbroek reed ik onder andere naar Oude Molen. 
Prachtige omgeving.



 
Een volgende tocht reed ik aan de oostkant van de IJssel.







In Eefde heb ik de volgende tocht de werking van de nieuwe sluis bekeken.




Deze keer reed ik een tocht langs Het Overijsselsch Kanaal. 

Dit kan ik echt iedereen aanraden.

Op een gegeven moment is het fietspad een heerlijk kronkelig paadje dwars door een  groenstrook met veel bomen en struiken.

Bij iedere slag moest ik van richting veranderen. Echt heel erg leuk om daar te roeien.


Het roeien van tochten tot 50km gaat dus nu echt steeds beter. 
Dit zorgt echt voor hoop op een mooie roeifietstoekomst.



Een nieuwe pomp






Het is geworden: 

De Birzman Zacoo Maha Apogee III Vloerpomp met Snap-It



Een pomp met een werkelijk schitterend 'klemsysteem'.




LOL met z'n twaalven


Jeroen, Ruud, Petra, Marc, Casper, Edwin, Martin, nieuwe Martin, Johan, Roef, Lorenz en ik.

2 kliko's en 10 open liggers.





1x verkeerd gereden.

Verder was de route perfect.

Naar Terlet en via Hoenderloo weer naar Zutphen.

Mijn leuke en prachtige Taifun bleek tijdens deze tocht echt iedereen er heuvelaf 'uit te rollen'.
Zelfs de M5 CHR en een Gaucho HR bleken niet opgewassen tegen dit gooi-en-smijt-fietsje.

Oh ja, de Tai en ik zijn ook zeker niet het zwaarst qua werkelijke kilo's. 
Samen wegen we ongeveer 90kg.



Wel/geen vlag?!


Links de vlag van de Catrike Speed.
Rechts van de Aero.

Gerrit had alleen nog maar zo'n hele grote en die kreeg ik voor de prijs van de Bikeflag M die ik besteld had.  
Ik heb de vlag wel een beetje kleiner gemaakt met de schaar.

Later bestelde ik voor de Aero een Bikeflag S, maar die was er na 3 maanden nog niet.
Uiteindelijk heb ik bij hem 3 van die wimpels opgehaald, want die vallen wat mij betreft het meeste op.
Bovenaan zit trouwens een stukje van de andere vlag.



 En zo ziet dat er dan in de praktijk uit. Niemand kan meer klagen, want ik heb een vlag(getje).




Tot de volgende keer maar weer.





5 opmerkingen:

  1. "Mijn leuke en prachtige Taifun bleek tijdens deze tocht echt iedereen er heuvelaf 'uit te rollen'. Zelfs de M5 CHR en een Gaucho HR bleken niet opgewassen tegen dit gooi-en-smijt-fietsje."

    Ik kan me niet herinneren dat we een correcte uitrolproef hebben gedaan, maar ik wil je graag doen geloven dat het waar is wat je beweert... ;-)

    Je trike ziet er trouwens prachtig en tegelijk vervaarlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe veel op mijn gevoel Marc 😉
      Ik was echter wel echt verbaasd dat ik verschillende keren tegelijk met iemand een afdaling inzette en dat ik daarna gewoon 'wegrolde' bij die ander.

      De Trike ziet er 'vervaarlijk' uit? Uuhm, wat dan precies? Of hoe?

      Verwijderen
    2. Vervaarlijk als in "er zo uitzien dat anderen er erg bang voor worden", was met een knipoog bedoeld. Zo'n laag-bij-de-gronds apparaat dat je heel stilletjes maar supersnel nadert, als een roofdier... ;-)

      Verwijderen
    3. Zo voelt het wel als je erop rijdt ;-)

      Verwijderen
  2. Het gevoel dat een wimpel beter zichtbaar is dan een vlaggetje heb ik al heel lang, die dubbele wimpel aan mijn mast wappert altijd, een vlag staat soms strak en zie je niet zo goed. Daarnaast heb ik natuurlijk ook m'n LED strips die knipperen aan de mast....

    BeantwoordenVerwijderen