donderdag 5 augustus 2021

Ut geet maor deur

Oftewel --> Het gaat maar door.

Met al die kilometers pijnvrij roeifietsen bedoel ik dus. 

Helaas doet het fietsen met de Fujin en de DF nog steeds wel pijn.


DF

Dinsdag 27 juli ben ik namelijk met de DF naar Dronten geweest voor de jaarlijkse Grote Beurt. 

Nou ja, echt groot was het niet, want er hoefde bijna niets aan te gebeuren. Nieuwe achter derailleurkabel, een paar nieuwe wielbouten en alles even checken. Dat doet Peter en dat vind ik toch wel heel prettig. 

Ik was er keurig om half 11. Ik had tussen half 11 en 11 uur afgesproken. Netjes toch. Helaas moest Peter nog een nieuwe DF afleveren aan een zeer punctuele Duitse klant. Om half 1 was hij klaar. Volgens mij kan dat financieel ook nooit uit. Om 4 uur reed ik weg en na 132km was ik weer thuis.

De laatste 20km waren niet zo leuk meer. Regelmatig even uitklikken/uitstappen hielp wel.

 


LOL

Op zondag 1 augustus reden we weer een 'gewone' LOL-toertocht. Geen jubileum of iets dergelijks, maar gewoon weer een volgende maandelijkse tocht. Toch was er wel iets heel ongewoons. 

Ten eerste had Henk de route gemaakt. In de appgroep van LOL ontvingen we een zeer officieel verzoek dat was gericht aan het BESTUUR. Henk wilde graag toestemming om de rit van zondag 1/8 te mogen leiden.

Ten tweede was onze verzamelplaats niet bij Het Volkshuis maar bij het Pannenkoekenhuis Reuvershoeve in Brummen. Na 10 jaar start LOL dus niet meer vanuit Zutphen, maar vanuit Brummen. Dat we ooit ze diep hebben kunnen zinken kon uiteraard niemand bevroeden toen we in 2011 begonnen.

Ten derde was Lorenz weer aanwezig. Na een lange afwezigheid verblijdde hij ons weer met zijn gezellige aanwezigheid. Halverwege de tocht haakte hij af, maar qua gezelligheid voelde het als een hele lange halve tocht ;-)

Hij was trouwens niet de enige afhaker. Van de 10 rijders die starten reden er na de pauze nog 6 verder.

Na 91km roeien was ik weer thuis. De laatste 10km regende het en de eerste 5 daarvan was er echt wel sprake van een flinke regenbui, daarna druppelde het vooral. Ik had geen pijn en dus was ik blij.

 



Afstanden

Sinds 19/6 ben ik weer serieuze afstanden aan het roeifietsen/ligfietsen/steppen.

Een overzichtje:

19 juni: 71km geroeid
03 juli: 86km geroeid
12 juli: 7km gestept
13 juli: 22km geroeid
17 juli: 81km geroeid
19 juli: 13km gestept
20 juli: 71km geroeid
22 juli: 65km gefietst Fujin
25 juli: 45km geroeid
27 juli: 132km gefietst DF
01 aug: 91km geroeid
05 aug: 66km geroeid

Totaal: 750km

 

Ik heb echt een fijne Fietsvakantie!














 

Tot de volgende keer maar weer.


1 opmerking: