woensdag 29 december 2021

Verlichting, reflectie en zichtbaarheid

 

Op FaceBook had ik een paar foto's geplaatst en toen ontstond er een interessant gesprek

over het wel of niet goed zichtbaar zijn van een Velomobiel. 

 

Oordeel zelf.

 

Verlichting 

En een 'beetje' reflectie ;-)



Oh ja, ik heb bij de neus nog de allerlaatste 2x 4 blokjes geplakt.

 

 

Verlichting + Reflectie 



 

Alleen Reflectie

 

 

 En gewoon bij daglicht 


De extra achterlichtjes bij de spiegels zijn nog niet aan.

 

 

 Duidelijk toch?! 

 

 

 

3 opmerkingen:

  1. Voor mij duidelijk genoeg, voor sommige anderen is het nooit duidelijk genoeg..........Of anders gaan ze nu beginnen zeiken over te scherpe verlichting van fietsers, dat is tegenwoordig in Noorwegen de laatste trend........Niet naar mij gericht maar naar al die bukkers die met zo'n hoofdlamp rondrijden.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verblind niemand in het dagelijkse verkeer.

      Lijkt misschien wel zo op de foto, maar dat valt dus mee.

      MTB-ers rijden soms met van die extreme lampen uit China die van boven niet zijn afgeschermd. Die zijn echt niet fijn.

      Met een hoofdlamp kan inderdaad heel vervelend zijn, als ze iemand gaan aankijken.

      Verwijderen
    2. Als een racefietser verblindt met zijn hoofdlamp moet hij misschien eens met Margreet Dolman gaan praten ''Ach, kom, buk nog een keer...!''

      Verwijderen