zaterdag 10 september 2011

Ik fiets ook elke dag op mijn "gewone" ligfiets.

Rans' Stratus XP in de XL uitvoering.
Naast de tochten en tochtjes met de Roets rijd ik ook iedere dag met de Rans' Stratus XP mijn ww-verkeer.

Dit is toch altijd weer een klein feestje, want de Rans' is echt een heerlijk relaxte fiets.

Ondanks de enorme lengte van 242,57 cm, is de fiets toch relatief licht en weegt ongeveer 14,5 kg.

De snelheden die ik er mee fiets variëren van 20/25 km/u tegen de wind in en 30/35 km/u met de wind mee. Niet heel erg snel, naar wel snel genoeg. Het is natuurlijk vooral een fiets om heerlijk te genieten.

De foto komt van de website. Ik heb het stuur en de stoel meer achterover gezet, dan wordt het toch iets meer een "echte" ligfiets.......... ;-)

Op mijn ww-route haal ik elke dag enorme kuddes met Middelbare scholieren in. De reacties zijn zeer divers. Van grote schrik tot enorme uitroepen. Toch altijd weer leuk om een 15-jarige te horen roepen: "Zo'n fiets wil ik ook!!!!!!!!!"  of  "Meneer,.........RUILEN!!!" Meestal zijn het toch jongens.

Het is nu buiten erg lekker weer; dus ik ga een stukje roeien met de 209. Want hoe fantastisch de Rans' ook is.............hij kan met geen mogelijkheid op tegen de 209. Dat blijft toch echt de fiets voor de lange tochten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten