zondag 11 september 2011

Heerlijk relaxt tochtje van 55 km.

Vandaag heb ik ter voorbereiding van de Dam tot Dam FietsClassic een heel rustig rondje geroeid.

De eerste 30 km de snelheid rond de 24 km/u. Daarna met de wind in de rug de laatste 25 km iets sneller.

Na elke slag even achterover liggen en de Roets heerlijk laten rollen. Ik heb mijzelf gedwongen om hele rustige slagen te maken. Ook de terugslag rustig en beheerst maken, valt nog niet mee. De 209 roeit zo licht dat je automatisch snel gaat roeien. Voor vandaag wilde ik juist alleen maar rustig en relaxt een rondje roeien.

Uiteindelijk is het toch wel gelukt en heb ik met een gemiddelde van 22,7 km/u (bijna) mijn doel behaald. Het doel was: een tocht met een gemiddelde van 23 km/u roeien.

Vandaag kreeg ik opvallend veel vragen over de Roets. Allemaal positief en geïnteresseerd. Ook leuk om eens mee te maken.
Vaak wordt toch nog de vraag gesteld: "Hoe hard gaat zo'n fiets nou?" Ik beantwoord deze vraag meestal met een tegenvraag: "Hoe hard gaat die fiets van u?" De meesten begrijpen dit antwoord wel. Vandaag was er eentje toch wel erg hardleers en die heeft deze vraag toch echt nog wel 4x herhaald. Uiteindelijk heb ik toen geantwoord: "Tussen de 20 en de 45 km/u."
Ik geloof niet dat hij er echt blij mee was......... ;-)

De tocht van vandaag voerde mij o.a. door Loenen en Hoenderloo. Het heuvel op roeien gaat steeds iets beter, maar echt leuk vind ik het nog niet. Een paar kilometer "vals plat" gaat mij wel echt steeds beter af.
De beloning van het naar beneden "Roetsen" is toch wel erg leuk en maakt weer veel goed.

De komende week nog een paar keer een kort stukje roeien en dan zondag de 105 km van de Dam tot Dam FietsClassic. Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten