zondag 12 februari 2012

75km lol in mijn eentje op de Roets

Zoekplaatje: Waar is de Roets?

Vanmiddag heb ik een heerlijke tocht richting het Zuidwesten gemaakt. Tja, daar kwam tenslotte de wind vandaan.
Was ook al weer een hele tijd geleden dat ik die kant op ben geweest.....;) Krijg je met die vorst hè.

Via Beekbergen naar Otterlo. Daar wilde ik eigenlijk de kortste weg naar Hoenderloo volgen, maar dan moet je dus over Het Nationale Park De Hoge Veluwe.....en daar had ik even geen zin in.

Ik weet namelijk niet hoe de toestand van de wegen daar is en al helemaal niet hoe die nu is. Ik had ook geen zin om via Arnhem te gaan; dus dan maar voor één keer dezelfde weg terug.


In Hoenderloo zie ik dat de bakker open is en dat hij koffie met gebak serveert.
Ik vind echter dat ik eerst nog iets verder moet doorroetsen.
In Loenen is het restaurant Loenermark open, maar ik besluit om door te fietsen naar Eerbeek.

Dat had ik niet moeten doen...........de zaak waar we de vorige keer met LOL hebben gezeten, zit dicht.

Dus voor de tweede keer roets ik nu over een weg waar ik zojuist aan de andere kant overheen kwam......:(.........dit schiet niet echt op.



Mijn tenen zijn ondertussen namelijk bijna bevroren en ik ga nu dus toch maar in restaurant de Loenermark koffie drinken en appeltaart eten. Ik weet in ieder geval zeker dat deze zaak open is.

Toch wel een beetje saai zonder de anderen van LOL........;)







Van Loenen naar mijn woonplaats gaat het alleen nog maar "naar beneden". Ik roets dit laatste stuk dan ook regelmatig boven de 30 en soms zelfs boven de 35km/u.

Uiteindelijk geeft de GPS aan dat ik 76,4km heb gereden. Mijn tellertje heeft altijd een iets andere "score". Maar ja, die GPS is zo gevoelig dat als je 'm iets aanraakt, dan wordt er al weer geteld.

De resultaten van mijn tellertje staan op de 3 foto's hieronder.  

Ik vond het weer een heerlijk roetstochtje....;)

Afstand
Maximum snelheid: heuvel af
Het Gemiddelde: niet slecht voor een heuvelachtig terrein in de winterkou.
Ik heb onderweg ook nog 2x een stuk naast de Roets gelopen om mijn tenen te ontdooien en om iets te eten. Ik ben dus eigenlijk best tevreden met dit gemiddelde.

3 opmerkingen:

  1. Knap werk, man... zo in de kou met je tenen naar voren....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Wim,

    Ja in je eentje kan het ook lollig zijn, gelukkig. Mooie prestatie weer zo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vandaag de bij Bever bestelde sokken Falke TK 1 en 4 ontvangen. Net een paar dagen te laat........:(

    Onderweg vind ik alleen roetsen heerlijk, maar tijdens het koffie drinken miste ik de gezelligheid van de LOL-groep.

    BeantwoordenVerwijderen