vrijdag 10 februari 2012

Neksteuntje vanaf nu overbodig?

Vanochtend een heerlijk rondje van 40km geroetst.

Richting het Oosten, want daar kwam de wind vandaan.....;)

Toen ik net begon met roeien keek ik altijd verbijsterd en vol bewondering naar filmpjes waar roeifietsers te zien waren die de hele tijd maar achter elkaar door roeiden.
Ik kon in het begin niet meer dan 5 slagen achter elkaar maken en dan moest ik even "rusten". Daardoor had ik dus ook behoefte aan een neksteuntje en die zit dan ook al vanaf het begin op mijn roets. Eerst op de 222 en nu ook op de 209.

Na verloop van tijd heb ik allerlei "ritmes" uitgeprobeerd. Twee slagen, rust, twee slagen. Vijf slagen, rust, vijf slagen. Twee slagen, rust, vijf slagen, rust, enz, enz.

Tegenwoordig kan ik dus ook constant doorroeien en ik merk dat ik nauwelijks nog gebruik maak van mijn neksteuntje. Soms bij een "afdaling" of als ik even op iemand moet "wachten".

Het roeien in een mooi en stabiel ritme kost mij steeds minder moeite en gaat ook eigenlijk steeds meer vanzelf.
Het roeien met een rustige terughaal lukt ook steeds beter.

Valt er dan nog iets te leren.........?

Héééééél erg veel.

1: Harder
2: Langer
3: Verder
4: Hoger ritme
5: Lager ritme
Enz, enz.

Groets, Wim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten