vrijdag 23 maart 2012

81 km enkele reis naar Crailo

Gisteren moest ik naar het VU in Amsterdam voor de "viermaandelijkse-controle" van mijn bloedwaardes i.v.m. de CML.

Alles was oké en mijn HB is voor het eerst zonder hulpmiddelen (zoals EPO) boven de 8 terechtgekomen. Om precies te zijn: 8,1. Als het nog iets hoger gaat worden, dan kan ik straks misschien wel echt hard fietsen...;)
Een normale HB zit trouwens tussen de 8,5 en de 11,0 in. Ik zit dus nog steeds wel aan de ondergrens.

Stukje achtergrondinfo:
Hemoglobine (Hb) is de rode kleurstof in de rode bloedcellen van het bloed. Hemoglobine is nodig voor het transport van zuurstof van de longen naar de organen en weefsels. Als de Hb-waarde van het bloed lager is dan normaal, kan het bloed niet voldoende zuurstof transporteren.

Voor zover het medische gedeelte.

Ik had met mijn vrouw afgesproken dat ik zo ver mogelijk met de Roets zou gaan.
Zij zou mij dan onderweg met de auto oppikken.
Ik ging 's ochtends om 08:00uur op pad en na 3 uur, 23 minuten en 47 seconden was ik met een gemiddelde van 23,9km/u aanbeland in Blaricum: 81,04 km van ons huis en met een maximum van 40,5km/u.
In werkelijkheid heb ik er wel iets langer over gedaan, want ik heb onderweg ook nog twee keer iets gegeten en regelmatig een kledingstuk uitgetrokken. Het was echt heerlijk roetsweer.

Heerlijk fietspad

Via Beekbergen ben ik naar Voorthuizen gereden.

Daarna naar Nijkerk en toen via Bunschoten naar Laren.

Het laatste stukje naar Crailo was eigenlijk net iets te veel, maar het voelde wel weer goed om de 80km grens te passeren.
"Fietssnelweg....?"

Wat mij onderweg vooral opviel, waren de fantastisch mooie fietspaden.

Ik heb echt maar een paar keer een slecht stuk meegemaakt.

Hier in de buurt fiets ik ook vaak gewoon op de weg, maar die is er vaak slechter aan toe dan waar ik nu gereden heb.

Dit hotel vond ik wel een fotootje waard.

Een prachtig rietgedekt pand.

Hotel & Gasterij De Roode Schuur
Oude Barneveldseweg 98
3862 PS Nijkerk

Kom ik zelfs in Bunschoten een straat tegen waar ik in Zutphen ook regelmatig doorheen fiets.

In Laren zag ik dit schitterende rietgedekte pand.

Het lijkt op een schaapskooi en het is een kantoorpand voor één of andere bomenstichting.

Dat meende ik in ieder geval te lezen op een informatiebord dat net niet op de foto staat.

Al met al heb ik echt genoten van deze tocht en ik kijk er dan ook wel een beetje trots op terug. Dat had ik een paar jaar geleden toch niet durven te dromen:
80km op een Roeifets een tocht maken.

1. Terecht iets om trots op te zijn, Wim!

En je houdt er zo ook nog een prachtige herinnering aan over, waar wij van mee mogen genieten :-)

Groet Marc

2. Goed gedaan Wim , Ik rij nog op de fujin omdat de mango nog in reparatie is maar ik kan me niet voorstellen dat ik op die fiets met kar vanuit zaandam naar kootwijk ben gefietst ,zo zwaar , helemaal spierpijn in de bovenbenen na 40 km, o wat mis ik m,n mango.

3. Mooi om zo'n rit te maken bij zo'n gebeurtenis. Had het geen invloed op de metingen?
    Kan me voorstellen dat dit een belangrijke dag voor je is. Mooi gevierd.

Je bent wel dwars door ons 'territorium' geroeid.
    Onze oude woonplaats Voorthuizen, mijn voormalige werkgever Gemeente Nijkerk.

Het hotelgedeelte van de De Roode Schuur is spinternieuw. De restaurants zijn al veel ouder. De Roode Schuur is voor ons gewone stervelingen. La Grange Rouge is voor als je vrouw echte juwelen draagt. We hebben daar eens een 5 gangen diner genomen in evenzoveel uren. Na afloop hebben we thuis een snee brood gegeten van de honger. De portemonnee was ook flink afgevallen.

4. @Marc: Dankjewel. Tot morgen.

@Gerrit: Ik mis de Mango eigenlijk alleen als ik in een keiharde regenbui tegen een keiharde wind in moet fietsen. Het regent echter bijna nooit.....;).....tenminste niet als ik fiets. Dit is de afgelopen 2 jaar misschien 6x gebeurd.

@VeloTejo: Dankjewel.

@BrandweerQuest: Veel sporten is sowieso positief voor het lichamelijk welzijn. Het heeft zeker geen negatief effect op mijn waardes. De uitslag van de CML is van de vorige meting; daar had het dus geen effect op.
    Van Voorthuizen naar Nijkerk vond ik een erg mooi stuk om te fietsen. Heerlijke fietspaden en wegen.
    Mooi verhaal over dat 5-gangen diner......;)......ik zie je al staan in je "smoking" bij het aanrecht, terwijl je een boterham met pindakaas staat weg te werken.