zondag 4 maart 2012

We hadden weer LOL --> 65km lang

Net voordat ik bij de Markt ben, schiet Marc voor mij langs (zonder mij te zien blijkt later) en op de Markt zie ik dat ik ook niet nummer 2 ben. Er staat zelfs een open Ligger tussen. Een voor een deel zelfgemaakte M5 met volgens mij 2x28" wielen. De berijder is Bennie/Bernhard en hij heeft er al 65km opzitten.
Na een paar minuten komen er echt uit alle hoeken en gaten Questen. Het lijkt wel of we een afspraak hebben...;)

Na het uitwisselen van de namen gaan we binnen even koffie/thee drinken en iets beter kennismaken. Er blijkt dit keer ook een naamgenoot van mij mee te rijden die ik regelmatig in zijn blauwe Strada op de terugweg van mijn ww-route tegenkom.

We zijn uiteindelijk met z'n tienen. 6 Questen, 1 Strada, 1 Mango, 1 M5 en 1 Roeifiets.


Via Vierakker, Wichmond, Baak, Steenderen, Doesburg rijden we naar Dieren. Daar gaan we bij het station de Arnhemse Liggers ontmoeten. Iets te laat en niet tegelijk komen de 5 deelnemers zich bij ons aansluiten.
Opkomst: 3 Questen, 1 Nazca Fuego en 1Challenge Fujin.

Constantijn moet weer op tijd in Zutphen zijn en hij haakt nu af.

In een lange rij rijden we naar Laag Soeren. In "het centrum" gaan we koffie drinken en uiteraard appeltaart eten. Niet de lekkerste in/uit de LOL-geschiedenis, maar ik had er wel zin in.

Het blijft gezellig om met zo'n clubje gelijkgestemden van gedachten te wisselen. Je leert elkaar uiteindelijk toch steeds iets beter kennen.



Bij het vertrekken blijkt Hendrie een lekke achterband te hebben. Dus hup de fiets op de zijkant en wisselen maar. Gelukkig komt net het zonnetje door; dus het is geen straf om daar te moeten staan.


Lorenz gaat nog even testrijden met de racekap van Hendrie.


Na een kleine 10 minuutjes gaan we op pad en zoals meestal het geval is, gaan we na de pauze toch iets harder.

In Loenen nemen we afscheid van Liggend Arnhem en Wim, die er nog een extra rondje aan wil plakken. 







Best leuk zo'n ontmoeting, maar de groep wordt mij toch bijna iets te groot. Ik vind 10 eigenlijk wel een mooi aantal. Je hebt dan iets meer de kans en de de tijd om met iedereen even te kletsen. Zeker tijdens het koffiedrinken. Ook blijk ik op mijn vrije zondag toch enige last te hebben van beroepsdeformatie. Ik ga, zonder het echt te merken, toch tellen of iedereen er nog wel is.....:(.....en hoe groter de groep, hoe lastiger dat is.

Van Loenen gaan we lekker hard naar Klarenbeek en dan zijn we Lorenz bij het kanaal ook al "kwijtgeraakt". In Klarenbeek haken Arjen en Hendrie af en in Empe laat ik de rest voorgaan en roets ik het laatste stukje alleen naar huis.

Het laatste stuk begint het zonnetje echt lekker te schijnen. Ik heb in Loenen mijn Softshell jasje al uitgedaan en ik merk nu dat mijn winterbroek toch echt te warm is om mee in de zon te rijden. Het ging de hele weg goed, maar nu is het te warm. De volgende keer toch de korte broek met de beenstukken aan doen dus.

Het waren weer 65 LOLlige kilometers.

3 opmerkingen:

  1. He Wim,

    Hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch? Ach, niet iedereen zal elke keer kunnen, willen of mogen, moet je maar denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe groter de groep, hoe meer je moet overleggen. Dit begint mij ondertussen wel op te vallen.
    Misschien moeten we met zo'n grote groep toch maar iets meer een route gaan plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te lezen hoe enthousiast jullie bezig zijn.
    Gewoon lekker spontaan fietsen.
    Ook de samenwerking met andere clubs is geweldig. Ik krijg zin om aan te sluiten bij jullie. Helaas zitten jullie niet naast de deur voor mij. Maar een keer.....

    In een grote groep rijden is mooi en gezellig. Vaak komen er erg positieve reacties van omstanders. Maar er schuilen ook risico's in.
    Als het vooraf duidelijk is dat er meer dan 10-15 deelnemer zijn zou ik idd kiezen voor een geplande route met een voor- en achterrijder. Een paar simpele afspraken maken.
    Het kan evengoed informeel blijven, maar kan duidelijkheid naar elkaar scheppen en geeft meer veiligheid.

    BeantwoordenVerwijderen