donderdag 17 mei 2012

Ja, ik wil.........en ik kan weer roeifietsen.

Nog niet helemaal pijnvrij, maar het gaat. Er zit nog een klein plekje in de rug die soms nog venijnig pijn doet, maar dat is niets meer vergeleken bij hoe ik mij vorige week voelde.

Ik heb vandaag geprobeerd om een goede LOL-tocht te vinden voor de eerste zondag van juni. Dat is helaas nog niet gelukt. Het waren uiteindelijk toch wel erg veel smalle paadjes en of dat met die "rijdende kliko's" echt gaat lukken.....?

Ik ben via het Willemsbosch over de Kroondomeinen gereden, langs de Halte Assel (waar ik bijna een plotseling overstekende vrouw aan mijn boegspriet spietste) en Landal Rabbit Hill. Toen linksaf naar Kootwijk waar ik een "pauze-plek" heb proberen te vinden. De eerste gaat pas om 12.00uur open....:(...maar restaurant de Brinkhof opent haar deuren al om 10.00uur en dat zou dus een geschikte kandidaat voor de LOL-pauze kunnen zijn.Of misschien is 't Hilletje toch een betere keuze......'t ziet er wel gezellig uit in ieder geval. Ik heb alleen niet gekeken/gevraagd hoe laat ze open zijn...:(


Op de terugweg heb ik een binnendoor weggetje richting Radio Kootwijk genomen. Hier was mijn rug niet blij mee.........man, man wat een hobbels. Echt niet normaal meer. Ik kwam soms echt los van mijn stoel. Langs dit weggetje vond ik echter wel een heerlijk "uitrust-plekje". Zie de foto's.

Daarna via de Hoog Buurloseweg naar Ugchelen gereden en via Beekbergen weer naar huis. In Lieren waren erg veel mensen op de been om te kijken naar al die schitterende treinen van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Vandaag was blijkbaar de Nationale Stoomtreindag. Daarom was het daar dus zo druk...:)

De route van vandaag is blijkbaar niet echt populair bij dagjesmensen, want ik heb heerlijk kunnen doorrijden. Alleen op het eerste stuk van de Hoog Buurloseweg haalde ik allemaal tandems in. Zelfs met z'n tweeën gingen ze "de bult af" niet harder dan 30. Altijd weer leuk: van die gillende keukenmeiden van 50+.

Oeoeoeieeeeij........w a t - w a s - d a t - ?.......hoor ik nog wel eens.


Dst: 63,84
Max: 46,5
Av: 22

2 opmerkingen:

  1. Klinkt weer goed die rug.
    Peter d.R. heeft zijn ribben gekneust. 6 wk tot 3 mnd zegt de dokter....

    Wij waren vandaag (vroeg) ook over Kootwijk en Hoog Buurlo best wel druk al en ja ook Marloes klaagde over de hobbels met de roets. Toen ik daar met de 222 ruim een maand geleden overheen ging was ik ook kapot..Ik wist niet hoe ik mijn rug moest houden om thuis te komen.

    Onze afdaling (en klim) ging iets sneller dan het gemiddelde. Marloes kon heel goed volgen met de roets. Dat wordt wat als we samen Questen.....
    Dst:71 km max 60kmh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed te horen dat het weer beter gaat met je rug. Ik heb een tijdje geleden de Tour de Haute Veluwe gereden die ging ook over de kasseien langs radio Kootwijk. En dat hobbelde enorm inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen