dinsdag 14 augustus 2012

Posbank en Holterberg

Rectificatie: De titel is gewijzigd ;)    Of kijk onderaan :)

Vorige week woensdag heb ik weer een heerlijke tocht over de Posbank naar Loenen geroetst.
Via weggetjes (die ik nog niet kende) was het weer erg mooi om daar te roetsen.

Dst: ruim 90km.
Posbank


Zondag werd het een rondje Achterhoek: Zutphen - Hengelo - Ruurlo - Zwiep - Lochem - Almen - Zutphen. Echt genieten. Ook hele stukken >30 :)

Dst: 81, Av:23
Ruurlo
Twentekanaal

Vandaag wilde ik aan het eind van de middag nog een niet al te groot rondje gaan roeifietsen.
Dat werd dus uiteindelijk een retourtje Holterberg

De heenweg hadden we al een keer met #LOL gereden. Nu ging ik dezelfde weg weer terug....dat viel nog niet mee. Dat was toch ook wel weer flink klimmen. Die ene klim van de heenweg was nu natuurlijk een afdaling ;) Het waarschuwingsbord (10% helling) stond er niet voor niets: maximum van 67km/u
Dit is tot nu toe mijn snelheidsrecord met de Roets.

Toen ik een keer stopte om te plassen, keek ik even op mijn fietscomputertje. Toeval bestaat niet. 
ODO 5000,1km

Op de heenweg reed ik via Deventer en op de terugweg via Laren/Zutphen.
Het ging weer lekker. Nog een flinke bui "op het dak gehad", maar gelukkig is fietskleding erg snel weer droog :)
Dst: 82km Max: 67km/u Av: 25km/u
Het vorige #LOL verzamelpunt

Holterberg

Het begon al een beetje donker te worden.




 Tatatata: de 5000 is bereikt.

Speciaal voor @Casper ;)

Posbank:
Leuke klimmetjes en erg leuke afdalingen. Bijna allemaal heel goed te doen op de Roets.
Soms even een heftig stukje.
Ben je eenmaal bovenaan, dan is de weg terug vooral naar beneden.

Holterberg:
Leuke klimmetjes en erg leuke afdalingen. Bijna allemaal heel goed te doen op de Roets.
Soms even een heftig stuk.
Ben je eenmaal "bovenaan", dan is de weg terug bijna net zo zwaar als de heenweg.

Dit laatste vind ik dus een behoorlijk groot verschil tussen de Posbank en de Holterberg.
Voor mij is de Posbank goed te doen. Ik vond de Holterberg (heen en terug via dezelfde weg) zwaarder.
Op de Posbank heb ik nog nooit 67km/u gehaald.

Een puntje ter relativering:
De Posbank voelt als mijn achtertuin. Op de Holterberg was ik pas voor de 2e keer.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Wim

    Lekker rondje zeg , Ik ben al vaak over de holterberg geweest. Als je vlak voor het Natuurdiorama Holterberg linksaf slaat (richting - nijverdal-holten) dan kom je op de motieweg met hellingspercentage 12 % deze is net iets steiler dan de koningsbelt. (misschien goed voor een nieuw record)

    Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een nieuwsgierige blik lees ik dit bericht. Nieuwsgierig naar wat Wim ervaart inverschillen tussen roeien op de Posbank en de Holterberg. Daartoe gedreven door het woord "versus" Helaas is mijn verwachting niet uitgekomen, maar Wim kennende rectificeert hij dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat er nog niet veel de Holterberg over zijn geroeid, misschien ben jij wel de eerste :)

    Knappe prestatie van jou, die 5.000 km mijlpaal (eigenlijk dus km-paal) en de vele tochten over de heuvels. Petje af!

    Toevallig ben ik de donderdag ervoor over de Holterberg gekomen. Ik moest even een testritje met de Quest maken nadat ik stugge veren had ingebouwd, en kwam daar toch in de buurt, vandaar. Achteraf bleek mijn max op 83.5 te staan, zie http://connect.garmin.com/activity/208418336 En dat terwijl ik in de remmen moest vanwege slecht zicht (betraande ogen) en tegemoetkomend autoverkeer (en geen helm op). Maar rijden daar is wel bijzonder, het voelt als eroverheen 'vliegen' :)

    Afgelopen drie dagen tochtjes (resp. 76, 40, 56 km) met de RaptoBike gedaan en vandaag weer warm ww-verkeer met de Quest.

    Groet,
    Marc

    BeantwoordenVerwijderen