zondag 14 oktober 2012

#LOL-toertocht + vandaag een rondje over de Veluwe

Op Ligfiets.net stond de tocht aangekondigd als: De "hetistochnoggeenherfsttocht"

Met 9 inschrijvingen had ik er 's ochtends vroeg echt zin in. Jeroen, Gerrit en Edwin rijden sowieso met een open ligfiets. Met mij erbij op de Roets zijn we dan toch maar mooi met z'n vieren. Dat is bijna de helft en voor #LOL begrippen zeer zeldzaam. Nico, Casper, Marc en Pieter Jan rijden mee met een Quest en hoe "zitje" zich gaat verplaatsen was toen nog een raadsel. Nu ook nog steeds, want helaas kwam hij/zij niet opdagen. Daarvoor in de plaats kwam Arjen onaangekondigd toch meerijden. Leuk, waren we toch nog met z'n negenen.

Na overleg werd besloten tot een rondje Achterhoek. Via Delden en Linde zijn we naar Zelhem gereden en hebben daar in het zonnetje heerlijk koffie gedronken en de anderen hebben ook nog appeltaart gegeten. De laatste tijd "valt" de appeltaart niet zo goed bij mij; dus helaas moest ik mij met een broodje "behelpen".





Het tweede gedeelte van de tocht ging helaas tegen de wind in en die wind was flink in kracht toegenomen. Misschien moeten we de richting van de tocht toch maar weer laten afhangen van de windrichting. Dat heeft in ieder geval wel mijn voorkeur. Toen we uit Zutphen vertrokken stond er maar zo'n klein briesje, maar dat was later dus wel anders. De Quest-rijders merken hier natuurlijk niet veel van, maar op een open-ligger dus des te meer.


Vlak voor Zutphen namen we afscheid van Arjen, Marc en Pieter Jan. Zij gingen via de rondweg verder.
Casper haakte vlak bij zijn huis af.
In verband met de Bokbierdag stonden er in de buurt van de IJsselkade wegversperringen voor auto's. Blijkbaar mocht daar ook geen Quest langs......:)
Gerrit en ik waren opeens Nico, Jeroen en Edwin kwijt. We keken heel even niet in de spiegels en weg waren ze. We zijn nog terug gereden om ze te zoeken, maar Nico had ze dwars door Zutphen mee op sleeptouw genomen om de wegversperringen te ontwijken. Nadat ik Gerrit bij zijn auto had afgeleverd, ging ik alleen verder.
Bijna bij de brug kon ik echter niet meer verder. Een grote bierwagen met een stuk of 4 paarden ervoor en nog een heleboel ruiters in één of ander tenue zorgden voor veel belangstellenden/kijkers. Na 5 minuutjes kon ik weer rustig verder.

Ingezoomd en zonder statief; dus niet echt duidelijk.
Ondanks de tegenwind was het toch weer een geslaagde #LOL-toertocht.
Mannen bedankt.


Vandaag heb ik een rondje Veluwe gereden. Heerlijk over de Posbank. Ik heb sinds een paar weken een MIO Cyclo 300 Europa. Op advies van Hendrie heb ik op de website van van Bon-sport gekeken, want daar was het apparaat op dat moment voor een speciale prijs te koop. Scheelde toch mooi €50,-
De reden dat ik voor de MIO heb gekozen, kwam eigenlijk ook door Hendrie. Hij was er heel enthousiast over en vertelde dat het echt een super simpel apparaat is. De Garmin GPSmap 60CSx en ik zijn nooit echt vriendjes van elkaar geworden. Te traag, geen touchscreen, veel gedoe om een adres in te voeren en als je een route wilt gaan plannen dan kun je beter koffie gaan zetten. Als de route langer was dan 30km, dan mislukte het meestal ook nog. Al met al niet mijn apparaat. Dus op Marktplaats gezet en een week later al verkocht.

Bijna de hele weg heeft vandaag het zonnetje geschenen en ik heb dan ook echt genoten. Uiteraard tegen de wind in vertrokken en met een lekker windje in de rug weer naar huis geroetst. Op de laatste foto is de MIO te zien met de gegevens van deze tocht. Ik heb allebei deze tochten gereden op één batterij-lading.







Erg leuk vind ik de "Geschiedenis". Echt alles houdt dat ding bij: Afstand, Max. Snelheid, Gem. act. Snelh., Max. Hoogte, Totale Stijging, Totale Daling, Calorieën.
Op de volgende pagina een grafiekje met de snelheid en de afstand. Dan een pagina met een grafiekje over de Hoogte en de Stijging/Daling. De laatste pagina: een kaartje met de route. Ik vind het allemaal prachtig. Ik was natuurlijk ook niet veel gewend met die oude Garmin. Dit ding vind ik dus echt veel leuker.
Ik ben nog wel een beetje aan het zoeken naar een goede plek op de Roets. Ik ga nog iets anders fabriceren, want op het stuur vind ik toch niet prettig. Als ik echt een lange slag maak, dan raak ik de gps. Dat voelt niet prettig. Ik maak wel een foto als ik iets bedacht/gemaakt hebt.

3 opmerkingen:

  1. Ha Wim,

    Leuk verslag, je bent alleen onze "glaspauze" vergeten te vermelden... :-D

    Groet van Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, dat krijg je als je op mijn leeftijd niet meteen het verslagje schrijft.
    Ik geloof dat er uiteindelijk niemand een lekke band aan over heeft gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wim,

    deze reactie heeft niks te maken met je posting (wel een heel leuk verhaal trouwens!), maar wel met 'n e-mail bericht dat ik je afgelopen zondag heb gestuurd. Is dat bij je aangekomen? Zo nee, laat mij dat svp weten.

    G roets!

    Wijnandt

    BeantwoordenVerwijderen