zondag 3 maart 2013

Eerste Mm en #LOL in de Achterhoek/Twente

Mijn eerste Mm staat op de teller ...........en ik heb 'm gemist :(

Na 11km zag ik het pas. Ach ja, als het goed is volgen er nog een heleboel.
Maar ja, die eerste keer is toch het meest bijzonder hè ;)

Om negen uur vanochtend trek ik de XS uit haar stalletje. Puur op de automatische piloot voel ik aan de achterband. Zacht. Nee hè, waarom heb ik de fiets nou niet iets eerder gepakt. Ik moet om 09:10 uur weg.
Fiets op de kant. Biba eruit. Wat blijkt: ventiel is niet dicht.
Na uitleg van mijn #LOL-vrienden heb ik, toen ik weer thuis was het ventiel geprobeerd met een tangetje dicht te draaien. Is helaas niet gelukt. Los wilde wel, dicht ook. Maar niet luchtdicht. Het ding bleef lucht lekken. Dat mag deze biba vanaf nu dus in de grijze container gaan doen :(
Goed terug naar vanochtend. Nieuwe biba er in. Buba netjes in de velg en pompen maar. Duurt best lang: 5 bar in zo'n dikke slof drukken.

Om 09:15 uur vertrek ik en precies om 09:30 uur stop ik voor Het Volkshuis in Zutphen.
Na een kopje thee vertrekken we om na 100m weer te stoppen. GLAS en Casper rijdt lek met zijn mooie nieuwe F-Lite.



Via Laren rijden we naar Markelo. Heerlijk fietsen daar. Mooie omgeving. Het ziet er daar gewoon simpelweg anders uit dan hier. Het is maar 50km richting het Oosten, maar toch.

In Markelo blijkt de eerste horeca-gelegenheid geen plek voor ons te hebben. Eén of andere "leestoestand van Tubantia" en aangezien wij de Stentor lezen is er voor ons geen plaats in deze herberg ;)
Het Wapen van Markelo blijkt gesloten te zijn, terwijl ze volgens hun website om 11:00 uur open zouden moeten zijn. Dat is tenminste de info waarover teamcaptain Casper beschikt.
De eerste de beste voorbijganger legt mij in onvervalst Twents uit hoe we bij Het Zalencentrum Haverkamp moeten komen. En ik maar denken dat Vrouw Haverkamp in de Achterhoek woont :)
Ik blijf het nog steeds een beetje eng vinden, om mijn mooie en nog steeds erg nieuwe XS zomaar ergens onbeheerd te parkeren. Ik was natuurlijk ook weer mijn slot en alarmpje vergeten :(


Ons gesprek daarna over koffie is beter dan de koffie die we krijgen, maar de appeltaart maakt het wel weer een beetje goed.

Via Lochem rijden we weer naar Zutphen. Via allerlei wegen waar ik nog nooit ben geweest. Geweldig.


Casper weer bedankt voor de route.
Marc, Nico, Pieter Jan en uiteraard Casper weer bedankt voor het gezelschap.

Bijna thuis moet ik natuurlijk nog één keer plassen. XS netjes geparkeerd en meteen maar een Photoshoot van de XS gemaakt.


De spiegels zijn de oogjes, de streep is de neus en de reflectie een lachende mond. Een vrolijk XS-je.







7 opmerkingen:

  1. Wim jouw Quest lijkt wat hoog op het achterwiel te staan, de Quest helt er letterlijk van voorover ?!

    Lijkt wel of je ook een 28 inch achterwiel erop hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, maar dat valt mij bij alle XS-en op.

    Ik heb er wel een 50-559 buba onder liggen.

    Kun je nagaan wat er gebeurt als je er een 60-559 Big Appel onder legt en voor 28-406 Durano's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ligt trouwens ook een beetje aan de ondergrond.

    De bodem was daar niet echt vlak, het liep daar wel een beetje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Wim,
    Prachtige XS, maar waarom zitten er ontsierende zwarte klittenbanden aan je minivizier? Met witte klittenbandjes ziet het er m.i. veel fraaier uit.
    Tussenoplossing is een stukje wit PVC tape op het vizier plakken.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Wim,

    Zoals je misschien al wel gezien had, heb ik ook alle reflectie in het zwart op mijn XS laten plakken.

    Uiteraard wilde ik toen de klittenbandjes ook in het zwart op mijn XS.

    Bijkomend voordeel: witte klittenband wordt zo snel vies ;)

    Gr. Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wit klittenband wordt dus sneller vies dan zwart?
    weer iets geleerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oké Marcus, je hebt gelijk.

    Op wit klittenband zie je beter dat het vies is dan op de zwarte variant.

    Zo, dan is die onduidelijkheid ook weer uit de wereld.

    Het blijft opletten, zo'n blog schrijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen