zondag 17 februari 2013

Sneeuw, bospaadjes en 6x bijna "total loss"

Vorig weekend heb ik o.a. vanwege de sneeuw niet geroetst. Zaterdag kon ik sowieso niet, want één van mijn leerlingen zat in de Finale van de Voorleeswedstrijd. In Zutphen dan natuurlijk, nog niet de landelijke finale ;)

Dat niet roetsen voelt natuurlijk niet goed :) --> Dus vandaag moest het gebeuren.

Ik had al een tochtje over de Veluwe gepland, in mijn hoofd welteverstaan. Ondanks de wind heb ik dat dus ook maar gedaan. Dom, je moet nooit tegen je principes ingaan.
Voor wie het nog niet weet:  
Mijn principe is om ALTIJD tegen de wind in te vertrekken. 
Nu vertrok ik dus met de wind mee. Met als gevolg........tegenwind op de terugweg. Aangezien ik onvoldoende rekening had gehouden met de kou die aan het eind van de middag ontstaat, heb ik het vanaf Apeldoorn koud gehad. Oei, dat voelde niet prettig.

In Assel lag nog sneeuw.

Maar goed. Ik ging dus eerst richting Lieren en daarna via Ugchelen naar Assel.


Van Assel ging ik via zo'n "mooi-geasfalteerd-binnendoor-fietspad" naar Nieuw Milligen. 
Halverwege besloot ik via een mij onbekend weggetje richting Apeldoorn te gaan. 
Het laatste stuk van dat weggetje is hierboven op de foto te zien.
Dat was dus niet meer zo'n mooi geasfalteerd weggetje, maar wel een erg mooi bospaadje.


Het begin of het einde (ligt er aan waar je begint) van het weggetje staat op de foto hierboven.

Dan heb je dus net heerlijk op zo'n onverhard weggetje middenin het bos gereden en op welke weg kom je dan terecht....juist. Zie hieronder. Wat een contrast.


Ik had vandaag de Roets trouwens wel 6x "total loss" kunnen rijden. Veel mensen keken niet echt goed om zich heen :(
2x een automobilist die zomaar het fietspad kruist, zonder op of om te kijken.
1x een automobilist die, terwijl ik met een leuke snelheid kom aanrijden, mij al aankijkend  haar auto simpelweg midden voor mijn neus overdwars op het fietspad zet.
2x een automobilist die van de hoofdweg, zonder goed te kijken, de parallelweg op knalt.
1x een automobilist die mij tegemoet komt en voor mij langs linksaf slaat. Die had dus nog nooit gehoord van de verkeersregel: Rechtdoor gaand verkeer op DEZELFDE weg heeft voorrang.

Daarna ben ik via de Amersfoortseweg (zie hierboven) lekker hard langs de Julianatoren gereden.

Vanaf Apeldoorn had ik het dus echt koud. Mijn jasje had ik halverwege al aangetrokken. Verder had ik geen extra spullen meegenomen. Is dat dan toch al de XS-invloed?

Ondanks of dankzij het heuvel op/af rijden en de onverharde bospaadjes heb ik toch nog het onderstaande gemiddelde gereden. Het is niet veel, maar ik ben er zeer tevreden mee/over.


Dst: 61km
Max: 56km/u
Av: 23km/u
Calorieën: 2100
Totale stijging: 260m

1 opmerking:

  1. Hi Wim,
    Our winter here in the center of Canada where I live is much colder than you have. With my Quest XS I bring extra clothes but I usually have to take off cloths instead. I have not even looked at my old recumbents since I got the XS. I am really enjoying it!
    Greeting from Canada.
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen