woensdag 18 december 2013

Weer lekker 'ouderwets' geroeid

De afgelopen periode heb ik weer verschillende rondjes geroeid.
Soms gaat het gewoon niet, dan wil het niet.

Vandaag klopte weer een keer alles. Gewoon lekker 'ouderwets' geroeid dus. Niet eens zo ver: 30km maar.

Het was vandaag een mooie-luchten-dag:





Vorige week was ik nog op De Posbank:





Ik kwam ook nog een keer door Deventer:



Tegen de zuidgevel aan het Grote Kerkhof werden in de eerste helft van de zestiende eeuw de kleine huisjes gebouwd die er nu nog te zien zijn: de Heilige Maegdenhuisjes. Hier woonden bejaarde vrijsters of weduwen die zorgden voor de versiering (en de stoofjes) van de kerk.
 
BRON: Klik hier
 

6 opmerkingen:

  1. Mooie luchten inderdaad, en sfeervolle plaatjes van Deventer.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om die foto's te zien. Na de diverse mooie luchten ken ik alle plekjes op je foto's, zowel Posbank als Deventer. Wij komen heel graag in Deventer, minimaal eens per maand. Maar niet op/met de fiets. Wij wandelen dan een paar uur rond, meestal langs beide overs van de IJssel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raar woord... Daar is gelukkig een prima Nederlands woord voor: selfie :-]

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wim,
    best apart eigenlijk, ik kom heel regelmatig in Deventer, maar waar jij de foto's hebt gemaakt ben ik nog nooit geweest...

    BeantwoordenVerwijderen