woensdag 2 april 2014

En de volgende band is..........

.....de Schwalbe Marathon Almotion Evolution 55-559 

Gisteren keurig op tijd bezorgd door DHL.

Vanochtend onder de XS gelegd en een klein rondje gereden. Het is een enorme band als je 'm uit de verpakking haalt. Die vouwbanden zijn toch altijd een beetje onhandelbaar en er zit nog niet echt een goed model in.

De band legt erg gemakkelijk om en lag ook eigenlijk direct goed na de eerste keer oppompen.

Ik zal na een paar 100km wel laten weten doe deze bevalt.







Het is toch weer een net iets dikkere band dan de Marathon Supreme 50-559. Het scheelt maar 5mm en toch zie ik het verschil. Ik voelde het zelfs...de XS staat iets meer voorover....precies 5mm om precies te zijn :) (voordat iemand anders 'm in kopt)

5 opmerkingen:

  1. My 50 559 big apple lite skin arrived yesterday, I took XS for a spin the new tyre feels better than Durano 35.
    Much better, I am beginning to think it should be fitted as standard when one gets the new velomobil . I have new Duranos 28 on the front

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wim
    Nu kun je 5 mm zwaarder worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helaas Andre hij moet 5 mm lichter worden. Het wiel steekt ook 5 mm hoger in de wielkast.

      Verwijderen
  3. Hoi Wim,

    En hoe bevalt de Almotion tot nu toe?, want ik zelf zit er ook aan te denken om deze te kopen.

    Gr
    Edward

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Edward,

      Vanwege het aanlopen van de achterband in de wielkast van mijn XS heb ik de Almotion eraf gehaald. Ik heb nu een Marathon Racer 47-559 eronder liggen.

      Ik vond de band niet echt sneller dan de Supreme. Ik vind de Racer een fijnere band.

      Succes met je quest naar de juiste band ;)

      Verwijderen