zondag 14 augustus 2016

Posbank + bijzonder stofdopje


Zonnig dagje

Een heerlijk Roeifietsdagje was het vandaag. Dus een rondje Posbank. Kom ik op mijn favoriete fotoplekje toch opeens Roef en Koen in hun Strada's tegen. Even gezellig gekletst om daarna weer heerlijk roeiend van het Veluwse landschap te genieten.



 In de buurt van het Kerkpad staan op dit moment veel bijenkasten.

 Het 'beruchte/beroemde' bankje.
Te bereiken na een flinke stijging of voor een flinke daling.

 De Brandtoren vanuit een iets andere positie.

Na 55km was ik weer thuis. Het was echt een heerlijk rondje.


Stofdopje

Afgelopen vrijdag om 20:42uur een whatsapp-berichtje van de oudste dochter: Mijn fiets is gestolen.

Om 22:00uur ben ik met 2 fietsen op Marktplaats aan het 'onderhandelen'/mailen.

22:26uur komt het bericht: Ik heb 'm gevonden. Hij stond op een site van de gemeente waarop fietsen staan die verkeerd of te lang ergens geparkeerd staan.

Om 22:25uur had ik echter een bevestiging aan de verkoper van één van de fietsen gestuurd dat ik de fiets zou kopen. Tja, gekocht is gekocht.....

We hebben er nu dus een reservefiets bij. De teller staat nu op 7 damesfietsen voor 3 dochters :-)
4 goede en 3 stationsfietsen.

De nieuwe fiets is een Gazelle met een erg leuk stofdopje op het ventiel. Het ding is van metaal. Dit heb ik echt nog nooit eerder gezien. De foto is een beetje onduidelijk. De camera heeft scherpgesteld op de achtergrond. Oeps.



Tot de volgende keer maar weer.








7 opmerkingen:

  1. Nog even en we waren elkaar nog tegengekomen.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de stofdopjes van een Frans ventiel passen ook op een Hollands ventiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn Nikon Coolpix heeft in het menu een symbooltje voor 'close up', dat werkt vrij goed (zolang ik maar niet flitsen ga). Maar ook de galaxy Y. die ik sinds kort bezit ('refurbished') doet het niet onverdienstelijk vind ik (laatste bericht).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wim, ik heb op zaterdag de prachtige Posbank mogen oversteken en dacht: wie weet kom ik Wim de Roetsende nog wel tegen. Maar jij was er zondag dus.....Ik kwam nog wel Lorentz (?) uit Dieren met zijn witte Quest XS tegen. Wat was het op de hei prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je was een dagje te vroeg, of ik te laat ;-)

      Lorenz heeft inderdaad een witte Quest, maar geen XS. Daar past hij echt niet in.

      Het is inderdaad genieten nu op de hei.

      Verwijderen