vrijdag 7 oktober 2016

"Het is nog steeds droog..."

Eerst een bloemetje

Zondag 2 oktober

De weersverwachtingen, tijdens de afgelopen 2 LOL-tochten, waren redelijk slecht tot ronduit slecht.
Tenminste dat was wat anderen zeiden. 'Mijn' Buienradar gaf voor zondag 2 oktober aan dat het tot 15:00uur droog zou blijven. De windrichting wisselde een beetje. 30/9 gaven ze nog NW-wind aan.

De september-rit was tussen de windvlagen door soms heel erg zonnig. Deze oktober-rit deed daar ook niet zo heel veel voor onder. Het was wel echt een stuk kouder. De beenstukken bleven omhoog, ik had zelfs een onder- en bovenshirt met lange mouwen aan en na verloop van tijd heb ik nog een extra shirtje met korte mouwen aangetrokken als 3e laag. Ook had ik alweer, als enige, handschoenen met vingers aan.

Via de Whatsapp-groep werden er al flink wat berichten gedeeld over wel of niet aanwezig zijn en over wie er dan wel niet wel of niet aanwezig zou zijn. Leuke zin, lees nog maar eens een keer ;-)

De harde kern van LOL zou dit keer flink worden uitgebreid. In ieder geval met rijders die al vaker hebben meegereden, maar er zouden ook een paar nieuwe rijders ten tonele gaan verschijnen. Altijd leuk, toch?


Aanwezig:
  • Casper: gele Quest, 
  • Edwin: witte Strada (zonder dakje), 
  • Nico: gele Quest, 
  • Pieter Jan: gouden Quest, 
  • Arjen: witte Quest, 
  • Marc: zwart/blauwe DFxl, 
  • Henk: oranje/witte Quest, 
  • BasB: witte Chamsin,
  • Martin: blauwe M5,
  • Ik: zwart/blauwe Thys 209 Carbon Rowingbike

Nieuwe rijders:
  • WimG: blauw/witte Quest, 
  • Niels: gele Quest (met een gekko erop),
  • Aart met een rvs ProZenergy met onderstuur
Wim en Niels komen uit Zwolle en hadden dus al ruim 50km gereden. Aart blijkt een 'roeimaatje' van Bas te zijn en is dan ook positief geïnteresseerd in mijn Roeifiets. Niet voor hemzelf, maar hij vindt het wel een mooi stukje techniek.


De Start

In Het Volkshuis was het met zo'n grote club een gezellige boel. Toch was dit geen record. 13 rijders zijn er al een paar keer eerder aan de start verschenen. Dit was om precies te zijn de 6e keer. Eenmaal waren we met z'n veertienen: de augustus-rit van 2013.
Paul, Hendrie en Lorenz hebben nu toch wel een beetje de kans laten liggen om geschiedenis te schrijven. Met twee man erbij hadden we toch zomaar een unieke gebeurtenis kunnen meemaken. Dat had toch niemand van tevoren bedacht. Dat zondag 2 oktober 2016 als heel bijzonder de boeken in had kunnen gaan. Helaas, het heeft niet zo mogen zijn. Jammer, heren. De volgende keer dan maar weer proberen?



De Tocht + de Appeltaart

Misschien was de wind toch nog iets gedraaid of misschien ligt Doesburg toch iets minder ZW dan ik dacht, maar we gingen via een prachtige omweg op weg naar de lekkerste appeltaart die we tot nu toe in de LOL-geschiedenis hebben gegeten.


Er zijn mensen onder ons die anders durven te beweren. Sommigen durven zelfs met LOL mee te rijden.
Ik heb trouwens na de appeltaart geen kritische opmerkingen meer gehoord over de kwaliteit van de Doesburgse appeltaart. Daarmee bedoelen we uiteraard de appeltaart die De Waag serveert.





Onderweg kwam er regelmatig een blauw/witte Quest langs en telkens weer hoorde ik dan diezelfde zin: "Het is nog steeds droog." Vandaar de titel van dit blogbericht ;-)
Die zin werd telkens ook wel zo ongelooflijk droog uitgesproken, dat ik er steeds meer van overtuigd raakte dat het inderdaad nog wel even droog zou kunnen blijven.


De Posbank

Paul was er niet bij; dus we konden gaan klimmen. Even lekker over de Posbank. Via een hele Lange Juffer (kijk maar eens op Google Maps), de Schaapsallee en de Badhuislaan kwamen we uiteindelijk allemaal aan in Laag Soeren. Martin ging daar linksaf richting Eerbeek.
Ik begon dit keer iets te laat met echt lekker te versnellen en kon daardoor de 60km/u niet aantikken.
Ik bleef hangen op 56km/u. Ook lekker, maar op de Schaapsallee heb ik ook al wel eens 63km/u gereden. Het kan dus duidelijk nog wel iets harder.



WimG en Niels gaan langs het Apeldoorns-kanaal richting Zwolle en na Oeken valt de LOL-groep verder uit elkaar. De Zutphen-clan gaat rechtsaf en de 'Richting-Deventer-groep' gaat linksaf.

Mannen, bedankt. Het was weer een mooie tocht.


NB: Om 15:00uur begint het te regenen. Ik zit dan fris gedoucht aan de keukentafel. Blijkt 'mijn' buienradar toch gelijk te hebben, precies op de minuut. En dit is niet de eerste keer :-)






2 opmerkingen:

  1. ik vind de Quest van PJ meer koperkleurig. En volgens mij zijn jullie ook niet over de Posbank gegaan. En verder heb ik geen commentaar ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Lange Juffer behoort toch echt tot het gebied dat De Posbank heet :-)

      Verwijderen