zaterdag 5 november 2016

Herfst + een vraag over banden


Heerlijke tochten met de 209


Het blijft toch genieten met deze fiets.



 En opeens is het Herfst met een hoofdletter.

Het gras is echter nog steeds te groen.

De afgelopen week vond ik het soms al wel een beetje koud,
maar volgende week wordt het waarschijnlijk echt een stuk kouder.


De Mango+ en ik op de 209 hebben samen een leuk rondje gereden :-)

 




Gisteren zag ik dit...

Ik weet het niet hoor...

 Maar die onderste sloten...

Wat doen die daar?
 












Banden

Is er iemand die ervaring heeft met de Continental buitenband 37-406 Contact 2? Klik hier

Ik heb bobbels in mijn GreenGuards. Volgens Theo (van velomobiel.nl) valt deze 'afwijking' binnen de norm, maar ik vind het eigenlijk niet echt prettig.

Vandaar dat ik aan een nieuwe quest ga beginnen naar de meest perfecte band :-)

Wie-o-wie weet HET antwoord? Zeg het mij!


9 opmerkingen:

  1. De perfecte band bestaat niet Wim ;-)

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet ik André, vandaar ook de smiley ;-)

      Verwijderen
    2. Ik rij het hele jaar op big apple's , achter big apple plus en als er sneeuw op de weg ligt black panther achter

      Verwijderen
  2. Dag Wim. Ik ben nu een jaar of tien velomobilist. Eerst een Verhees Alleweder, Mango en nu al jaren Quest rijder. De beste band voor de zomermaanden is de F-Lite voor, en de Geax Tattooo Light of de Schwalbe Almotion achter. Vanaf november heb ik de Schwalbe Shredda 40 mm en de Geax Tattoo Street 56 mm als achterband. Jammer genoeg zijn de Geax banden niet meer als 26 inch band te krijgen. Deze wat bredere banden op de juiste spanning hebben veel rijcomfort. Groeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik rijd nu met GreenGuards, maar ik vind 40mm echt aan de brede kant voor de wielkasten van een XS.

      F-Lite past er dus sowieso niet onder, dan kan ik alleen nog maar rechtuit rijden ;-)

      De Almotion heeft er achter onder gelegen en die band liep aan beide kanten aan in mijn wielkast :-( 55mm achter is dus ook echt te breed. 56mm gat dus ook niet lukken.

      Deze tips zijn vooral voor Quest-rijders prima, voor de XS iets minder.

      Verwijderen
  3. Peter Coppens rijdt in zijn DF XL met de Continental Contact 37-406 volgens Ymte. Hij rijdt er 10.000+ mee en de band is volgens Peter zeer lekbestendig. Als ik te vaak lek ga rijden met de Shredda's is dit zeker een band die ik overweeg als winterband voor mijn Quest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de info.

      Hoe vaak rijd jij uiteindelijk dan gemiddeld lek met de Shredda's?

      Verwijderen
    2. Het lekrijden met de Shredda's varieert bij mij nogal. De eerste set slechts 1x in 8000 km. De tweede set maar liefst 11x in 8800 km, ik denk dat deze set niet in orde was. Bij de derde set mijn eerst lek na 4200 km. Echter op mijn rit naar Dronten afgelopen donderdag 2x lek, waarbij opgemerkt dat ik na het 1e lek de buitenband niet heb gewisseld. Na het tweede lek een nieuwe buitenband, maar na enkele dagen bleek dezelfde band toch half leeg te zijn. Het velglint is goed. Conclusie: als je weinig lek wilt rijden zijn de Shredda's niet zo'n goede keus. Het bandje legt wel heel makkelijk om en is zo gewisseld.

      Verwijderen
  4. Ik gebruik de Conti Sportcontact 50 mm nog steeds op de roets met veel plezier en heb er nooit een lekke band mee. Gebruik nu ook de 40 mm 559 achter op de Cheetah en dat bevalt ook weer ok. Heb zelfs nog een 32 mm klaar staan (scheelde portokosten :-). Maar ik ben z.w.z. niet erg 'verpest'met de duurste banden.
    Van de andere kant kan ik met name op de roets echt wel snel het verschil in rolweerstand voelen: Voor mij beslist geen Vredesteijn San Marino (438) er meer op want dat gaf me zelfs steken in de schouder!

    BeantwoordenVerwijderen