zaterdag 25 maart 2017

Rondje + Hoes


2 rondjes per week begint nu weer te lukken.
Op vrijdag en zondag rijd ik mijn rondjes met de 209.
Op maandag tot en met donderdag rijd ik mijn ww-verkeer met de XS.


Langs het Twentekanaal tussen Almen en Eefde




Motorhoes

Mijn eerste hoes was een Motorhoes Büse Buiten klik hier
 Prima hoes, maar na 2 winters en 3 zomers begon de hoes water door te laten.
Daarna heb ik een iets goedkopere, maar op 't oog identieke hoes van het eigen merk gekocht. 
Een Motorhoes Motorplaza Buiten klik hier
Die was helaas niet zo goed. Al snel ontstonden er een paar flinke scheuren.
De hoes is wel goed waterdicht.
 Goedkoop was dus in dit geval toch een beetje een duurkoop.

Vandaar dat ik nu een iets duurzamer model wilde aanschaffen.
Het is het volgende model geworden:
MotorHoezenOnline.nl XXL klik hier
€70,-
Iets duurder dus, maar wel veel degelijker. De hoes weegt zeker 3x zoveel.


Op de website staat het volgende: 
Motorhoes (voor buiten & binnen) size XXL
Motorhoes van zware kwaliteit, de motorhoes is dubbellaags en heeft een anti-kras binnenbekleding. Let op! Deze motorhoes is niet te vergelijken met andere dunne motorhoezen van mindere kwaliteit. Geschikt voor zomer en winter (dus ook vorst, zon & uv).
Tevens is deze motorhoes voorzien van een extra hittebescherming op beide zijkanten (ter plaatse van de uitlaat)

Afmetingen: Afmetingen motorhoes XXL: 264 x 97 x 130 cm  (L x B X H)
Uitvoering:100 % Waterdichte, met fleece gevoerde, ademende motorhoes
Zware uitvoering, de hoes voelt zeer stevig en solide aan.
De dubbele naden zijn extra waterdicht afgewerkt.
Wasbaar tot 30 graden. Vorstbestendig, waterdicht, kleur grijs.



 Ik ben vooral erg blij met die extra hittebescherming. Altijd handig.

De XS is 2.60m en deze hoes past dus precies.
Gelukkig is er ook voldoende plek voor de spiegels  ;-)


Extra waterdicht afgewerkte naden.



Ventilatiegaten tegen condensvorming, als ik een keer erg hard gefietst heb.


Zo kan mijn XS-je weer heerlijk droog staan.
Beschermd tegen regen, wind, zon en prikvingertjes.
De hoes voorkomt namelijk ook dat te nieuwsgierige mensen er een kijkje in gaan nemen.
Thuis staat de XS trouwens heerlijk binnen.



Tot de volgende keer maar weer.



8 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een beetje een modern kunstwerk worden met zo'n hoes er over heen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank U, dank U

    Ik vond het een beetje op een spookje lijken.

    Of, als je door je wimpers kijkt, een ietwat vreemd lid van de KKK. Oeps.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is jammer dat de velomobielhoes van Radical Design zo duur is, anders wist ik het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net even opgezocht: 240 euro :-(

      Verwijderen
    2. Dat vind ik echt te duur.

      Want ook zo'n hoes heeft niet het eeuwige leven.

      Verwijderen
  4. Maar hoe lang ging die hoes van 29 euro mee dan? Daar heb ik zojuist een tweede voor besteld nadat bleek dat hij prima past om de Mango+.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk was die hoes best goed. Die hoes is iets te groot, daarom heb ik die metalen ogen aan de voorkant met een tie-rap aan elkaar getrokken. Daardoor zit de hoes behoorlijk strak aan de achterkant. Ik heb gewoon een paar keer niet netjes genoeg de hoes omhoog getrokken. Die bleef vervolgens een beetje haken en de scheur was het gevolg.
      De Mango is 15cm korter. De hoes zal dus niet zo strak zitten. Gewoon even met beleid de hoes aan de achterkant omhoog trekken. Als je er een beetje voorzichtig mee omgaat, dan zal die hoes toch sowieso 2 of 3 winters mee moeten kunnen gaan. Misschien nog wel veel langer, ik heb eigenlijk geen idee.

      Verwijderen
    2. Ooh, dat valt best mee. Zeker omdat het meer een 1x per week dingetje is voor mij.

      De Mango+ is inderdaad korter, maar wel wat hoger en de achterkant is breder, dus die lengte wordt indirect ook wel gebruikt.

      Verwijderen