maandag 3 april 2017

15km of 150km


Verkeersbord of Verkeerdbord?

Is dit nou kunstzinnig of Kunst?
Ik vind het in ieder geval prachtig.


LOL

Zondag 2 april is de eerste zondag van de maand; dus een LOL-toertocht.

Deelnemers:
  • Aart op een z.g.a.n. geleende Optima Stinger om uit te proberen
  • Martin op zijn 'oude' vertrouwde M5 LowRacer
  • Emil idem op zijn Challenge Focus
  • Henk en Edwin rijden allebei op een Nazca Gaucho
  • Bert en Marc rijden allebei op een M5 HighRacer
  • Arjen en Lorenz rijden allebei in een witte Quest
  • Paul en Casper rijden allebei in een gele Strada
  • En Nico en ik roeien allebei met een Thys 209

Ja, ja, bij LOL zijn en hebben we erg leuke setjes.Toch komen we ook nu weer uit op een aantal van 13 rijders. Het gaat ons blijkbaar maar niet lukken om met z'n veertienen of misschien zelfs wel met 15 man aan 'de start' te verschijnen.

Die start is zoals alle zondagen om half 10 in Zutphen bij Het Volkshuis. Normaal gesproken bestel ik daar altijd een heerlijk glas High Spirit Rooibos Thee. Helaas was de High Spirit niet meer leverbaar. Eigenlijk zorgt die thee ervoor dat het mij lukt om al die LOL-tochten tot een goed einde te brengen en om het tot het einde toe vol te houden. Een beetje onzeker ging ik dit keer dus van start. Wel met een heerlijk glaasje Rooibos in mijn buik, maar dan zonder de High Spirit. Toch spannend.

Na een LOLlig gesprek over fietsafspraken in de LOL-groep konden we gaan. De uitkomst van dit gesprek was eigenlijk niet zo ingewikkeld. Houd de groep een beetje compact en verlies niemand uit de spiegel.

Gelukkig roeide Nico mee en was ik dit keer dus niet alleen de beperkende factor qua snelheid.
Sinds Henk meerijdt heb ik trouwens ook al een geduchte plas-mede-stander of mede-plas-staander of wat-dan-ook. Het wordt echt steeds leuker bij LOL.

 PLASPAUZE


De tocht ging via een prachtige route naar Terlet. 


 Nico zet zijn 209 nog netjes op slot.
Echt niemand kan met zo'n Roeifiets wegfietsen, maar goed.

 Henk en Aart bespreken nog even hun zakelijk transactie.
Henk heeft een grote stoel en Aart wil een grote stoel.
Tja, dan heb je een deal.

PLASPAUZE


Daarna reden we via Rozendaal, Velp, Rheden, De Steeg, Ellecom, Dieren en Zutphen weer naar huis.

Afstand: 80km


15km of 150km

Tijdens deze LOL-tocht bleek er ergens, ik weet niet meer precies waar, sprake te zijn van 'zwarte rook'. Klik hier

'Rotterdam' had in Hoevelaken blijkbaar wel gewonnen. Wat in Amsterdam niet was gelukt, lukte tijdens de Algemene Leden Vergadering van de NVHPV wel.

De #OBT2017 wordt definitief niet verreden op en over de prachtige Veluwe. Helaas.
Dat vinden wij van LOL uiteraard erg jammer. Paul had een prachtige website gemaakt over deze tocht der tochten, maar het mocht niet baten.

Het vreemde van dit hele verhaal is, dat als Paul (net zoals Ymte vorig jaar) gewoon de OBT 2017 had gepland in de agenda, dan had er geen haan naar gekraaid en had hij deze tocht gewoon kunnen organiseren.

De OBT werd namelijk nooit onder de vlag van de vereniging georganiseerd. Deze tocht is als particulier initiatief ontstaan.Wat dit gaat betekenen voor de toekomst is nu uiteraard nog niet duidelijk.
Ik vond deze hele gang van zaken met presentaties en verkiezingen wel een beetje over-the-top.

Gewoon "Wie het eerst komt, wie het eerst maalt", zou ik als principe hanteren.


Conclusie:
De rit naar het vertrekpunt van de OBT wordt geen 15, maar 150km. Jammer, want dat gaat mij helaas niet lukken. Binnen de LOL-groep zijn er echter al voldoende variaties en alternatieven bedacht.

Het gaat dus ook nu weer goed komen. Vol verwachting klopt ons hart ;-)



Mannen, bedankt en tot de volgende keer maar weer.








1 opmerking:

  1. Ik vond het belangrijker dat we een erg leuke mooie LoL tocht hadden dan dat de obt2017 naar de Veluwe zou komen. Ach wie weet is er in 2018 wel iemand die 'm dan in deze regio wil organiseren.

    BeantwoordenVerwijderen