zondag 23 april 2017

Met elan door Elan


Seiran



In mijn vorige bericht heb ik verteld over mijn valpartij. De Seiran stond er daarna nogal vleugellam bij en dat verdient zo'n fiets uiteraard niet. Ik heb dus gemaild en gebeld met Henk en Hans. Door beiden werd ik zeer vakkundig en goed geholpen. Hulde voor deze mannen en hun passie. Henk gaf aan dat de maatvoering van Challenge anders is/was dan die van Nazca. Iets met 1" en 1 1/4". Hans gaf aan dat hetzelfde type stuur niet meer verkrijgbaar is, maar hij kon uiteraard wel een nieuw stuur leveren. Aangezien mijn fiets een Challenge is en Challenge nu van Hans is, ging ik naar Hans.


Dus ik heb Waalbanddijk 8b in de MIO ingevoerd en kreeg de melding dat het nummer onbekend was, maar dat ik naar het midden van de straat geleid zou worden. Mooi, dacht ik nog.

Achteraf gezien wist ik best dat ik over die nieuwe brug moest gaan en daarna bij de rotonde meteen rechtsaf. Waarom ik dan nu rechtdoor reed, een eind verderop moest omdraaien van de MIO en daarna rechtsaf ging, weet ik eigenlijk ook niet precies. Eigenlijk luister ik nooit zo heel goed naar die gps-mevrouw en ik ken nu Nijmegen wel weer een heel klein stukje beter. Op de site van Hans staat in ieder geval een heel duidelijk kaartje. Misschien toch de volgende keer iets beter kijken.

Uiteindelijk is het allemaal weer goed gekomen met de Seiran. Met veel elan heeft Elan het weer gefixt. Het is echter niet alleen een nieuw stuur geworden, maar ook: een nieuw balhoofd, nieuwe remkabels, nieuwe derailleurkabels en nieuwe handvatten. Na een hele zak met Eurootjes bij Hans te hebben achtergelaten, mocht ik de Seiran weer mee naar huis nemen. Toch nog een heel stuk goedkoper dan een beurt van een auto.

Conclusie:
Eigenlijk heeft de Seiran nu meteen een 'Grote Beurt' gehad.
Alleen de tandwielen en de ketting zijn niet vervangen, die waren nog prima.
Het stuur is veel mooier, is beter op mijn persoonlijke voorkeur af te stellen en is veel sterker.





Dutch Bicycle Centre

Uiteraard maak ik ook graag 'misbruik' van de situatie om al die mooie fietsen die hier staan even goed te bekijken en soms ook een beetje aan te raken. De Schlitter Encore is wel heel erg 'lekker'.
9kg.




Deze staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje: De RaptoBike Midracer 26"
 


Om van een RaptoBike Lowracer een driewieler te maken, heb je dit achterstuk nodig.



Mijn nu nog een beetje vleugellamme Seiran


En weer klaar



209 


Ik maak ook nog steeds tochten met de Thys 209 Carbon Rowingbike.




 Tot de volgende keer maar weer.


 


6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie fietsen daar bij Elan, heel verleidelijk. Maar mijn formule is N+1/T. Ik wil alleen fietsen waar ik tijd (T) voor heb en die ik regelmatig gebruik. Op dit moment heb ik genoeg aan een Quest, roeifiets en een paar skeelers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie aanvulling op N+1. Geldt voor mij eigenlijk ook wel. Ik heb voor nu ook wel even genoeg aan de XS, de 209 en de Seiran. Is voor mij wel een ideale combinatie zo.

      Verwijderen
  3. Knap dat je navigatie het nog kon vinden... het is namelijk Waalbandijk en niet Waalbanddijk: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Winterdijk Geleerd toen mijn navigatie de eerste keer de banddijk ook niet kon vinden ;-). #weerwatwijzer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, na het intypen van 'Waalban' kwam de juiste straat al in beeld en die klik je dan aan. Ik heb niet gekeken of het met één d of met twee d's was.

      Op de sit van Elan staat hun eigen adres dus fout geschreven.

      Verwijderen