maandag 22 mei 2017

Lezyne Pomp - One - 209


POMP

Ik had ergens nog een tegoedbon.

Nu heb ik dus een heel mooi pompje.

 Lezyne Micro Floor Drive HPG


Zie de foto's.





Eigenschappen:
• HP: hoge druk pomp, met drukmeter
• Lengte: 300mm
• Max. druk: 11 bar/160 psi
• Gewicht: 160gr
• 60cm lange pompslang



ONE 

Sinds 26 april rijd ik rond met de One voorbanden inclusief BikeOn. Ik heb nog steeds geen lekke band gehad, maar ik heb al wel 2x de banden iets opgepompt. Zijn de banden dan toch lek geweest? Ik kan echter nergens ook maar iets vinden dat op een lek zou kunnen duiden of lijken.

Deze banden zijn snel, heel snel. Ik rijd nu snelheden waar ik vroeger alleen maar van durfde te dromen. Ik houd nog steeds rekening met de euforie-factor, maar ze zijn zeker 10% sneller en misschien zelfs wel 15%.

Na 4 ritten woon-werk-verkeer had ik een gemiddelde van 31,4km/u. Dat is op mijn route echt snel. Een paar kruispunten, een brug/viaduct met dubbele lange aanloop, klinkerweggetjes, heel veel weggetjes van rechts, enz. enz. Maximumsnelheid ligt dik boven de 50, ik heb zelfs al 54km/u aangetikt. Dat lukte mij normaal gesproken alleen 'heuvelaf'. Kruissnelheid ligt regelmatig rond de 45km/u.

Mijn ww-verkeer-route is maar 14km en het zijn eigenlijk maar een paar korte stukken. Toch is het verschil opvallend. De XS is veel sneller op snelheid, maar ook gaat het accelereren van 30 naar 40 bijvoorbeeld veel gemakkelijker. Al met al ben ik zeer content met deze banden.



POSBANK


Afgelopen zondag was ik er weer.


Dst: 80km
Max: 64km/u


Het beroemde bankje. Nico herkent het nu ook wel.


Nu een keer de gehele 209 in al zijn glorie.


Ik kwam ook nog door Doesburg.


En langs Bronkhorst (zonder c).



Een hele club met Engelse rijders. 
Velen van hen reden ook met een bril-/helmspiegeltje.
Zie ik bij Nederlanders echt nooit.


Tot de volgende keer maar weer.

Kom anders misschien een keer meerijden met een LOL-toertocht. Klik hier


12 opmerkingen:

  1. 10 tot 15% sneller dan Greenguards? dat is wel een heel groot verschil. Ik denk dat de veel betere acceleratie van de Ones een grote rol speelt. En een band die goed accelereert heb je volgens mij meer profijt van dan een paar kg meer of minder gewicht. Ik heb net de Greenspeed Scorcher banden binnen, volgens Wim S. nog sneller dan de Ones, maar misschien niet in acceleratie, omdat ze zwaarder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch is het zo. Iedereen die mij kent, weet dat ik nooit zulke hoge sneleheden rijd/haal. Nu wel.

      Verwijderen
  2. Mooi pompje. Heb ik ook sinds een paar maanden. Ben ik erg tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is wel even leren kijken in zo'n "brilspiegel", maar als je het eenmaal gewent bent is het toch best handig op de Rainbow Lyra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp ook niet waarom er zo weinig mensen mee rijden.

      Veel van die racefietsers hadden zo'n helmspiegeltje. Ik zie nooit Nederlandse racefietsers met een helmspiegeltje.

      Verwijderen
  4. Enige handzame pomp waarmee ik mijn banden naar 8 bar kan oppompen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik ook wel door jouw bericht over deze pomp op het idee ben gekomen.

      Verwijderen
    2. Inderdaad een goede tip, klein, handig en licht, en je ziet hoeveel bar je pompt. Lijkt me handiger dan de grote "standaard" Velomobiel pomp. Ga er ook maar eens eentje bestellen denk ik.....

      Verwijderen
  5. Die pomp heb ik nu net zo lang als ik roeifiets... Stuitert bijna 60.000 km in m'n tas mee. Heb er pas een nieuwe tweedehands ventielnippel en slang opgezet. Nu is hij nog handiger bij het pompen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb practisch precies hetzelfde pompje gekregen bij de DF. Maar dan onder de bekende(re) naam Zéfal. Ideaal om kleine hogedrukbandjes mee op te pompen zoals de Durano's.

    BeantwoordenVerwijderen