zondag 4 februari 2018

En toen was er sneeuw......


Nou ja, 10 vlokjes dan toen ik thuis wegreed.
Onderweg ging het toch echt iets meer sneeuwen.

In Zutphen moest ik zelfs het schuimdeksel op de DF leggen om te voorkomen dat mijn zitting te nat zou worden van de sneeuw.

Na het koffiedrinken was er een heerlijk zonnetje en geen sneeuw meer te bekennen in de lucht.
Alleen een klein beetje op de fietsen. Zag er mooi uit. Toch een beetje een echte winterrit.


Route van de februari LOL-tocht

Deze laatste LOL-wintertocht reden we richting het Noordoosten, want daar kwam een gure, koude wind vandaan. Via Eefde reden we over de dijk naar Gorssel, dan naar Joppe - Bathmen - Okkenbroek - Nieuw Heeten. Dit zou de pauzeplek worden van deze tocht. Daarna via Dijkerhoek - Loo - Kring van Dorth en Eefde weer naar Zutphen.

 Kleurrijk
En wat doet die rare zitfiets daar in het midden?
 Karakteristieke vertrekhouding van de VM-rijder
Ja ja, er reden ook echte mannen mee.

Deelnemers

Open Liggers: Emil - Aart
Quest: Pieter Jan - Lorenz - Nico
Strada: Bart - Roef - Paul - Edwin - Casper
DFxl: Marc
DF: Wim

Voor we van start gaan bij LOL is er altijd tijd om koffie of thee te bestellen.


We begonnen deze tocht met 12 deelnemers. Dit werden er echter snel minder. Het was vandaag een echte afvalrace ;-)  Met z'n achten kwamen we uiteindelijk weer in Zutphen aan.

Tegen de wind in was het vandaag behoorlijk koud. In de DF heb ik het niet snel koud; dus had ik eerst te weinig winterkleding aan. Ik had een ondershirt met lange mouwen en een voorjaarsshirt met lange mouwen aan. Later heb ik toch ook maar een winddicht jasje aangetrokken.

 Een gecombineerde plaspauze/lekke-band-vervangmomentje

 Een brute aanval op de fotograaf.

 Wie van de 3 is de schuldige?

 Kijkt de schuldige nou juist achterom of loopt hij stoïcijns door?

Géén Appeltaart
En toen was er de pauze. In Nieuw Heeten pauzeerden we bij Café Vosman. Volgens mij was het ook een soort cafetaria. Dat was misschien maar goed ook, want al snel werd duidelijk dat er géén appeltaart was. Oei, maar niemand kwam met het voorstel om dan maar verder te gaan zoeken.
Het was er namelijk lekker warm en iedereen had het koud. Behalve de handen van Emil, die waren lekker warm. Hij rijdt op een open ligger met handschoentjes die ik in de DF in het voorjaar zou dragen. Toch had hij geen koude handen........#jaloers.
Wat moesten we nou bestellen? Sommigen gingen voor de gevulde koek. Anderen namen een broodje kroket en ik nam een heerlijk bordje friet. Lekker warm.



MTB-banden
Ik moet toch eens op zoek gaan naar terreinbanden voor de DF. Vandaag reden we via een 'hobbels-en-bobbels-kuilen-pad'. Ik heb verschillende keren het einde van de vering gehoord en een paar keer schoof ik met de bodem flink door de modder. Echt een drama-drek-pad was het. Hier moeten we alleen in de zomer nog gaan rijden als het >25 graden is. Anders moeten we misschien een LOL-verzekering gaan afsluiten, zodat ik de schade kan declareren.




1000km
In de afgelopen 2 maanden heb ik iets meer dan 1000km met de DF gereden. In deze periode heb ik dus wel 3 LOL-tochten gereden. Die doe ik normaal gesproken eigenlijk (liever) met de Roeifiets.



Mannen weer bedankt en tot de volgende keer.



Roeifiets-tochten
De laatste 3 LOL-tochten heb ik dus voor de DF gekozen, maar ik rijd nog iedere week trouw op mijn Roeifets. Niet altijd iedere vrijdag én zondag en ook zijn de tochten in de winter een stukje korter.
Meestal tussen de 30 en de 50km.

Op één van deze tochten reed ik samen met Nico en kwamen we dit bord tegen.
Steeds vaker zie ik deze borden.
Zijn deze gemeenten nou gewoon een beetje 'Gemeentelijk-ongehoorzaam'?



Afgelopen vrijdag zag ik dat er weer een boom langs de Rijksstraatweg in Voorst het loodje heeft gelegd.
De afgelopen tijd zijn daar heel veel bomen omgezaagd vanwege de nieuwe rondweg.
Ik vraag mij dan toch altijd af of dat nou niet anders kan.



Dit was toch echt wel een boom op respectabele leeftijd.





2 opmerkingen:

  1. Gelderland heeft de dwaling door de Rijksoverheid gecorrigeerd: https://www.gelderlander.nl/arnhem/snelle-e-bikes-moeten-van-gelderland-toch-op-het-fietspad~ad257b8c/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de info. Wel toevallig dat ik precies 3 trajecten ben tegengekomen.

      Verwijderen