maandag 7 mei 2018

DF --> ICB + LOL-record

Met de DF naar ICB

Vrijdag 4 mei ging ik met de DF naar Dronten. Peter zou de lamp die ik in december al besteld had gaan installeren. Telkens werd de leveringsdatum met 6 weken verlengd door de leverancier van deze lampen.
Het gaat om de IQ-X 150lux inclusief verstelling van binnenuit. De standaard lamp is 80lux. Deze is dus bijna het dubbele, vol verwachting klopt mijn hart.

Eén van de remkabels was bijna doorgesleten. Die is dus vervangen. 

De linker spiegel stond hoger. Na een stukje schroefdraad gesneden te hebben, was dit ook weer geregeld.

Ik wilde graag een reservewiel. Ymte had nog een mooi wiel liggen met 28 spaken. Deze wielen worden niet meer gebruikt, omdat er bij zwaardere rijders te veel sprake was van spaakbreuk.
Ik ben niet zo zwaar. Prima wiel voor mij dus.



Dst: 130km
Max: 72km/u




LOL in mei --> een RECORD !!!

Zonder 'Harde-Kern-Leden' Casper, Edwin (samen op vakantie) en Paul (met Anja op vakantie) was er zowaar zomaar toch sprake van een heus en echt record.


16 rijders







 



Nog nooit eerder in de LOL-historie reden er zoveel rijders mee met een reguliere tocht op de 1e zondag van de maand.











Wie zijn dan de veroorzakers van dit wereldnieuws:

  1. Guido: Nazca Gaucho 28" (reed voor de eerste keer mee)
  2. René: Challenge Fujin
  3. Bas: Challenge Chamsin
  4. Emil: Challenge Focus
  5. Aart: Optima Stinger
  6. Martin: M5 LR
  7. Marc: M5 CHR
  8. Nico: Thys 209
  9. Wim: Thys 209
  10. Mieke: Quest XS
  11. Johan: QV (pastelblauw/vanille)
  12. Johan: QV (oranje/wit)
  13. Tonnie: QV (blauw/wit)
  14. Arjen: Quest
  15. Bart: Strada
  16. Peter: Mango+




Net op tijd komen Johan en Mieke de Markt van Zutphen oprollen.






We kunnen gaan. 
Op naar Doesburg, die route kunnen we ondertussen allemaal wel dromen. 
Er zijn dus vandaag heel veel routeleiders.



In Doesburg gaan we uiteraard weer genieten van de appeltaart en 
in toenemende mate van de huisgemaakte monchoutaart. 
Steeds meer LOL-leden ontdekken deze lekkernij. 
Voor ondergetekende wordt dit de derde kennismaking.

Een wirwar van Recumbents


Onze aankomst en ook het vertrek trekt altijd weer flink wat kijkers. 
Vooral met al die kleurige en fleurige Kliko's/vm-en.



 Na iedere afdaling op De Posbank wacht iedereen keurig op elkaar.
Altijd weer fijn als men zich aan de afspraken houdt.
Vooral als de groep wat groter begint te worden.




Bij Huize Voorstonden splitst de groep zich. 
De groep richting Zutphen e.o. gaat rechtdoor. 
De groep richting Deventer e.o. gaat linksaf.





Dst: 70km
Max: 52km/u


Mannen en 1 dame, weer bedankt en tot de volgende keer.











8 opmerkingen:

  1. ik heb de 28 spaakswielen in mijn DF zitten. Weet niet wat onder zware rijders wordt verstaan, maar met mijn 73kg heb ik wel 2 gebroken spaken gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, ik ben 5kg zwaarder. Misschien toch niet zo'n goed idee dus.

    De wielen hebben nu 32 spaken. Dit is dus het verhaal dat Ymte vertelde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps beter lezen, ik ben 3kg zwaarder. Valt dus nog mee. Hoop ik.

      Het is in mijn geval echt bedoeld als reservewiel.

      Verwijderen
    2. Ik had het ook al van Ymte gehoord. Hij heeft zelfs aangeboden mijn wielen te wisselen als de spaken blijven breken. Ik kijk het nog even aan.

      Verwijderen
  3. IQ-X E'tjes geven een boel licht ja. Vreten wel drie keer zoveel (7,5W ipv 2,4W) uit de accu als de Cyo Premium E's. Heb er vorige week twee opgehaald uit Duitsland. Als er daglicht opvalt wordt de bundel gedimd en gaan de dagrijLEDs feller branden. Het verbruik gaat dan naar ca. 3,5W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar zitten de dagrijLEDS? #dtv

      Verwijderen
    2. Helemaal bovenin, vooraan, achter een klein lensje.

      Als je kijkt (als hij uit staat) zie je bovenin een groen printplaatje. Achterin zit de hoofd LED genummerd met "LED1", vooraan zitten "LED2" en "LED3". Als de IQ-X E daglicht ziet gaat LED1 minder fel en LED2 en LED3 juist feller branden.

      Geen idee hoe dat met de constructie in een DF zit, maar zoals ze in een Quest / Strada / Mango / QV gemonteerd zitten in de neus schakelt de IQ-X E nooit over naar dagmodus.

      Ik ga ze zelf bij de spiegel monteren, dus voorin laat ik die Cyo gewoon zitten. Of eigenlijk wil ik daar ook nog een exemplaar (Cyo) bijzetten.

      Verwijderen
  4. Heb je de dagrijLEDs al gevonden? Of heeft ICB de lamp gemodificeerd? Op het Duitse velomobilforum.de was Ymte ook actief in het topic over de IQ-X E.

    BeantwoordenVerwijderen