maandag 1 juni 2020

Daar ben ik weer - I'm back again

Roeifietsen

Sinds de achillespeesruptuur in september 2018 gaat het roeifietsen af en aan.

Soms gaat het een paar keer goed en soms krijg ik weer flinke klachten.
Niet van de achillespees, maar van een pees bovenop de voet. Die voel je voor je wreef, als je je tenen optrekt. Die pees gaat echt branden en dan kan ik weer een paar weken niet of nauwelijks roeifietsen.


Met simpele oefeningen van de fysiotherapeut is dit wel weer te 'herstellen', maar voorkomen blijkt tegen te vallen. Door al dit gedoe lukt het ook steeds minder vaak om hier iets te schrijven.

Op www.ligfietsers.nl kan ik veel van mijn schrijfsels kwijt. Sinds april 2017 ben ik lid van dit forum. Misschien dat ik hier daarom ook minder schrijf.

Gelukkig heb ik van veel tochten nog foto's. Aangezien ik tegenwoordig in de Achterhoek woon, fiets ik steeds minder op de Veluwe en uiteraard steeds meer hier. Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik nu minder grote afstanden rijd.



 Nieuwe Jachthaven in Zutphen

 Mijn trouwe metgezel


 Helaas niet in 1 rit, maar in 3x 


 De Sint-Nicolaaskerk in Deventer, oftewel de Bergkerk







 
 Markelo


 Nog echt zo'n oud straatnamenbordje

 




Altijd handig om te weten dat het nog 113 uur gaans is naar Parijs.

















DF

Sinds Corona heb ik sowieso alle werkdagen rondjes met de DF gereden.

's Ochtends reed ik eerst een rondje van 20km en dan ging ik via Teams thuis aan het werk.

Ondertussen ben ik na 6 weken thuiswerken alweer 3 weken op mijn school aan het werk.

Ik rijd dus weer braaf iedere dag 2x 15km woon-werk-verkeer.




Thuis


Met dit uitzicht vond ik thuiswerken trouwens helemaal niet zo erg ;-)




Tot de volgende keer maar weer.



5 opmerkingen:

  1. hey wim, ik zie je kennel niet meer van je hondenschatjes?

    Groetjes Fred

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed kijken op de laatste foto.

      Als je door de struik, die op de voorgrond staat, kijkt dan zie je zelfs één van de honden.
      Het zijn er nu trouwens 5 ;-)

      Verwijderen
  2. Welkom terug Wim. Fijn he, die DF ritten heen en weer naar je werk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cliché natuurlijk maar je moet roeien met de riemen die je hebt!
    Bij mij net het omgekeerde trouwens. Ik ga weer terug naar een 4 daagse werkweek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen