vrijdag 25 november 2022

2 out - 1 in

 The Cruzbike T50


Tja, dit is 'm dan: Ligfiets nummer 33. Klik hier. 

Of eigenlijk is het iets meer een: Ik-zit-niet-helemaal-rechtop-maar-het-fietst-wel-lekker-fiets

Cruzbike T50

 
De Greenspeed Aero heb ik 7 augustus aan een echte liefhebber verkocht.
Was een nieuwe fiets; dus moet ik een verlies van 25% nemen. Dat lijkt misschien mee te vallen, maar de Aero was nieuw 4000 euro. Dat is toch 1000 euro voor twee jaartjes fietsen.
Aan de andere kant was de Aero nu nog echt veel geld waard en over 2 jaar misschien niet meer. Ik fietste er ook echt te weinig mee. Dit was misschien wel mijn allerduurste fiets per kilometer ooit. Oké, één foto dan als afscheid.



De Catrike Speed heb ik 12 november aan Dirk uit Duitsland verkocht. Blijkbaar reed hij een rondje Nederland met een grote aanhanger, want ook op het ligfietsforum las ik dat hij van iemand zijn ligfiets had gekocht en de aanhanger stond er al flink vol mee. Klink hier 

Hij gaf een hele nette prijs; dus was de deal snel gesloten. Hij keek één keer naar de Speed, pakte zijn telefoon en betaalde toen de helft van de afgesproken prijs. De eerste helft had hij namelijk een week daarvoor al overgemaakt, omdat hij de Speed heel graag wilde hebben.

Dirk was dus duidelijk een handelaar. Geen probleem mee, maar ik ben wel benieuwd voor hoeveel zo'n oude Speed dan in Duitsland verkocht gaat worden. Het bedrag dat hij gaf, was namelijk hoger dan alle andere biedingen die ik ooit voor de Speed had gehad. Ook nog een foto van de Speed als afscheid dan maar.


Waarom verkoop ik toch al die mooie Trikes denkt nu misschien iemand......? 

Is er eigenlijk nog wel iemand? Leest er überhaupt nog iemand blogs?


Tja, ik vind het sowieso leuk om van tijd tot tijd iets anders te hebben. Als ik weinig op een fiets rijd, dan kan die uiteraard gewoon in de berging blijven staan, maar ik had nog steeds een Cruzbike op mijn verlanglijstje staan én toen stond er eentje voor een mooie prijs bij Maia in Zevenbergen. Daar wilde ik altijd nog een keer naartoe. Moet een mooie zaak zijn, zeiden anderen. En dat klopt. Er was niet heel veel ruimte om te onderhandelen, maar de Ventisit heb ik er gratis bij gekregen.

En dit is 'm:








De Cruzbike stond dus al heel lang op mijn lijstje.

Nou ja, eigenlijk de V20, maar die was €6000,- en dat gaat waarschijnlijk door de hogere dollar, importheffingen, belasting en verscheping rond de €9000,- worden.
Die viel dus af.
Dan de S40. Oei, ook heel erg mooi. Maar de zithoogte is 61cm en dat gaat met mijn korte beentjes niet echt lukken.
De Q45 dan? Oeps, een zithoogte van 63,5cm. Wat is dit? Zijn die Amerikanen allemaal zo groot?

Dus werd het de T50. Het ging mij om het concept en ik vind het echt heel bijzonder om mee te fietsen. Veel vergevingsgezinder dan een FlevoBike, maar wel dat beetje vreemde gevoel dat je stuur een soort van eigen leven leidt. Na een kwartiertje kon ik er trouwens al hele mooie achtjes mee rijden. 

De getallen geven trouwens ongeveer de zithoek weer.

 

Ik heb van Arnold, ontwerper van de RaptoBike, het allerlaatste stoeltje van Bram, de ontwerper van de Munzo, gekocht en die gaat hij z.s.m. opsturen.

Ik denk namelijk dat het fijner fietst met zo'n stoeltje. Ibo heeft een Q45 en ik had op Facebook al gezien dat hij er een ander zitje op had gemonteerd. Even gecheckt en dat klopte dus. Volgens hem gaat dat prima.


SUB

Als ik heel eerlijk ben, dan is er eigenlijk nog eentje out gegaan en eentje in.

Mijn 2x28" GWF 022 step heeft ook een nieuwe eigenaar gevonden.

Het doel van de step was om mijn rechterbeen te versterken, vanwege de achillespeesruptuur van 4 jaar geleden, maar steppen is toch niet helemaal wat ik leuk vind.


 

En daarvoor in de plaats kwam de Elliptigo SUB. Geen ligfiets, maar een Sta-fiets.






 Echt een leuk ding om mee te fietsen. Heftig voor de bovenbenen, maar echt leuk.


 Dat was het dan. Tot de volgende keer maar weer.

 

 

 

 

19 opmerkingen:

  1. Ja Wim, er zijn nog lezers.........Proficiat met je nieuwe aanwinsten en veel fietsplezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lelijke fiets de T50.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anoniem reageren is anders ook niet zo mooi.

      Ik heb liever een lelijke fiets waarmee ik vaak en fijn fiets, dan een schitterend mooie fiets die stil staat in de schuur.

      Welke fiets(en) heb jij dan?

      Verwijderen
    2. Tja, beauty is in the eye of the beholder.......En dat is helemaal waar! Smaken verschillen nu eenmaal, niets aan te doen. Beetje onnodig commentaar zodoende, als je iets niet mooi vindt hoef je dat niet perse te laten weten, meestal respecteer je de keuze van de bezitter, zo doe ik dat meestal. En ja, dat kan dan weer hypocriet genoemd worden, prima, zit ik niet mee.
      Wim heeft ook gewoon gelijk, een mooie fiets die staat te verstoffen is zonde, dan beter een fiets die gebruikt word, daar zijn fietsen voor!

      Verwijderen
  3. Zelf vond/vind jk de MBBs (Moving Bottom Bracket) van Vrijwiel nog altijd mooi: http://vrijwiel.blogspot.com/2015/09/and-another-vrijwiel-on-road.html
    En dat nog wel van eigen bodem (zelfs de stoel komt van Alligt.nl), hoeft niets voor geimporteerd te worden!
    Daar staat tegenover dat dit een historisch keerpunt moet zijn in je leven. Minder fietsen en NAAR EIGEN INZICHT een stoel gaan (of laten) verwisselen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 2 vragen Mick:
      Waar lees jij dat ik minder fietsen heb? De Speed was namelijk van mijn vrouw. Ik heb er nu eigenlijk meer, want de Sub is wel een fiets terwijl de Step geen fiets was.
      Hoe kom je op het idee dat ik nog nooit een stoel heb verwisseld?

      Als je geïnformeerd wilt zijn Mick, dan moet je goed lezen of vragen stellen.

      Verwijderen
    2. Wel leuk die link naar Vrijwiel. Ik volgde jaren geleden dat blog.

      Verwijderen
    3. Ja Wim en ik heb hem zelf wat leren kennen tijdens een toendertijd jaarlijks gehouden 'Afsluitrace' over de Afsluitdijk. Hij had/heeft goede uitganspunten volgens mij bij het bouwen van fietsen. Hergebruik van bestaande frames en onderdelen, experimenteerde met alternatieven voor kunsststoffen (composiet) zoals papier maché.

      Verwijderen
  4. Dag Wim

    De T5 ,209 en de Milan zijn de lelijkste fietsen onder de ligfietsen.

    Groet Piet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat 'Piet' zegt over de fietsen van Wim, zegt meer over 'Piet' dan over de fietsen van Wim.

      Je bent trouwens de Fujin vergeten.

      Verwijderen
  5. O,ja dat is wel een mooie fiets.

    De veeg Piet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 33 damn, ik dacht dat ik erg was. Ik kom maar tot 7...

    Dollar is ongeveer euro. Ik heb mijn vervangende onderdelen in 3 dagen binnen.

    Prijs was 565 dollar is 571 euro. Weet de inklaringkosten nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Overigens snap ik een nieuwe fiets doet fietsen wel. Dat was de reden voor een cruzbike. Helaas liep dat anders

    Groeten uit Luik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over welke vervangende onderdelen heb je het dan?
      Kosten die 571 euro?
      Was er iets niet goed met jouw fiets dan?

      Wat liep er bij jouw CruzBike anders? Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat je niet zo blij was met de aflevering ervan. Bedoel je dat?

      Verwijderen
    2. Kijk hier maar eens Wim:
      YOUTUBE.COM
      IJmuiden, an erratic ride. (Dutch subtitels)

      Verwijderen
    3. Wat mij ook opvalt is dat Ibo schrijft over een gewichtsafname na met de Cruzbike te zijn gaan rijden. Kijk en dat is nu net wat ook IK belangrijk vind. Niet zozeer hoe snel je kunt met zo'n ding maar wat het voor je fysiek welzijn doet. Want dat heeft ook alles met je mentale toestand te maken natuurlijk!

      Verwijderen
    4. Hoi Mick, waar lees jij dat verhaal over die gewichtsafname?

      Verwijderen
    5. https://youtu.be/hcg5i1X7KLs

      Verwijderen