vrijdag 9 juni 2023

VNR BT Freewheeler Kneesit









Ik heb weer een Kneesit Handbike. Ik ben er heel erg blij mee. 

5 jaar geleden scheurde mijn achillespees af en kon ik niet meer fietsen. 

Een fietskameraad van LOL reed toen met mij naar Noord-Holland om een Handbike op te halen. Toen ik later een Kneesit te koop zag staan, heb ik die gekocht en mijn Handbike weer verkocht. 

Na een jaar of zoiets, ik fietste ondertussen alweer gewoon, kreeg ik steeds meer klachten op deze Kneesit. Dus die heb ik toen toch maar weer verkocht. Daar heb ik echter altijd spijt van gehad, omdat ik het een machtig mooie manier van voortbewegen vind. 

Vorige week had ik app-contact met diezelfde LOL-kameraad. Hij heeft ondertussen een hele verzameling Handbikes gehad en heeft er nog steeds 3. Om een lang verhaal kort te maken, hij verkocht mij zijn Kneesit en ik ben er heel erg blij mee. 

Het is een VNR BT Freewheeler Kneesit. Op deze Kneesit is er meer ruimte voor mijn knieën. Door te weinig knieruimte ontstonden op die andere dus mij klachten. 
De zithouding is op deze Kneesit ook iets minder extreem. Vandaar dat ik deze nu gekocht heb. 



Tot de volgende keer maar weer. 



 

10 opmerkingen:

  1. Jammer toch dat IK niet wat meer ruimte heb voor zo iets...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Bijzonder lange cranks ook, ik vermoed dat je rug & buik ook mee doen?

      Verwijderen
    3. Klopt. Je hele bovenlichaam/torso doet ook mee, daardoor ga ik met dit model veel sneller dan met eentje die enkel door de armen wordt aangedreven. Dat is er dus eentje waarbij je met de benen naar voren ligt langs het voorwiel. Lijkt wel meer op een ligfietshouding. Bij die van mij zit je dus veel rechterop en zelf diep voorover tijdens het fietsen.

      Verwijderen
    4. Ruimte? Deze kan rechtop staan op de achterkant. Dan is die heel erg klein ;-)

      Verwijderen
    5. Eindelijk krijg ik van Google nu wat bruikbare foto's van de beweging aangeboden. De bovenste 2 foto's hier: https://www.dezeen.com/2012/09/03/paralympic-design-competitive-handcycles/
      Het is dus een soort bukfietshouding maar dan aerodynamischer want geen (of minder i.e.g.) benen in de luchtstroom.
      Maar waar het mij persoonlijk prettig aan doet denken is het soort aandrijving dat ik mocht beleven op de 'vliegende hollander' !

      Verwijderen
    6. Bukfietshouding? Welnee joh. Je zit op je billen en op je knieën. Met je gehele torso beweeg je mee op het ronddraaien van de cranks. Het is een hele actieve manier van voortbewegen.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen