zaterdag 17 september 2011

Neksteun (of heet het een hoofdsteun?) voor de roeifiets.

Al snel na de aanschaf van de 209 miste ik mijn nek-/hoofdsteun die ik op de 222 had gemaakt.
De 209 heeft al een soort hoofdsteun waar de tas aan wordt gehangen. Daarbovenop zit klittenband en daar kun je het door Derk Thijs bijgeleverde blokje op vastmaken.
Dit blokje vind ik niet voldoende. Ik vind het echt te klein en te hard. Mijn hoofd "rolt" er als het ware steeds vanaf.

Bij Bart van Crasbeek, de producent van Ventisit (http://www.ventisit.nl/), heb ik toen een nekrolsteuntje (rechthoekig model 9x14x4cm) gekocht. Op de foto hierboven is te zien hoe ik het nekrolsteuntje heb bevestigd. Het lijkt misschien of het met de twee witte tie wraps vast zit, maar er zit gewoon klittenband aan de achterkant. De tie wraps zijn ervoor om het rolletje iets compacter te maken.

Nu kan ik tijdens het roeien telkens even mijn hoofd heerlijk op dat neksteuntje laten rusten. Dit is vooral fijn als je hard naar beneden gaat zonder te roeien.

Al met al een zeer simpele en vooral doeltreffende oplossing waar ik erg blij mee ben en waar het roeien nog weer iets leuker en ontspannender van wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten