zaterdag 24 september 2011

Snel rondje.

De afgelopen weken heb ik vooral geprobeerd in een rustig tempo te roeien. Ik had namelijk nog nooit zo'n lange tocht gereden als de Dam tot Dam en daarom had ik geoefend om in een rustig tempo mijn tochtjes te maken.

Vandaag ging ik weer voor het eerst roeien na de tocht van zondag en al na de eerste paar slagen voelde ik gewoon dat ik zin had om er weer een wat sneller rondje van te maken.

Dat is ook gelukt. Met bijna constant het tempo boven de 30km/u kwam ik uiteindelijk uit op een gemiddelde van 27km/u over een afstand van bijna 40km. Niet wereldschokkend, maar ik was toch zeker niet ontevreden.

Geen pijntjes, geen spierpijn, gewoon lekker hard roeien. Althans hard voor mijn doen. Ik las dat er tijdens het EK in Middelburg, tijdens de voorrondes van de sprint,  zelfs een jeugdig roeitalent een snelheid heeft bereikt van meer dan 60km/u. Mijn maximum was vandaag 48km/u. Met de zon in de rug, de wind in de spaken en van een viaduct af........... ;-)........ Het is natuurlijk wel belangrijk om te blijven relativeren.
 

2 opmerkingen:

  1. Aanstaande zondag doen we het rustiger aan, of niet Wim? Lekker snel heb je gefietst, of moet ik schrijven : geroeid?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rustig aandoen vind ik prima, het moet tenslotte wel een toertocht blijven.............;-)

    Zijn er al meer aanmeldingen?

    BeantwoordenVerwijderen