Zaterdag heb ik een lekker rondje geroeid. Ik wist echter al dat ik zondag weer een iets groter rondje wilde gaan maken; dus heb ik het zaterdag een beetje bescheiden gehouden. De roeiconditie is ondertussen dusdanig dat 30km gewoon een lekker rondje roeien is geworden.
Zondag via Zutphen langs de IJssel naar Doesburg, daarna via "kruip-door-sluip-door-weggetjes" weer naar huis.
Ondanks die weggetjes toch een gemiddelde van 25km/u.
De kruissnelheid lag toch regelmatig ruim boven de 30km/u.
Soms heb ik tijdens het roeien even een dipje.
Zo'n Kingsize Lion eet ik normaal nooit, maar blijkbaar had ik er nu behoefte aan en heb ik zo'n ding bij het tankstation gekocht.
Zo voor één keer toch best wel lekker.
De reacties onderweg zijn nog altijd positief, vrolijk en soms ook origineel.
Op een lange weg kwamen in de verte 2 jongens en 2 meisjes van een jaar of 18 aan fietsen. Eén van de jongens imiteerde mijn roeibeweging al toen ze nog een paar honderd meter van mij af waren. Dit hield hij vol, totdat ik ze passeerde. "Best leuk", was zijn "grote grijns" reactie.
Ik word hier toch altijd weer een beetje vrolijk van.
Ik vind het altijd verassend hoe kinderen en jongeren op lig/roeifietsen reageren. Mijn ervaringen zijn alleen maar positief. ik rijd regelmatig door Olst. En kom dan hordes kinderen tegen die in Deventer op school zitten. onderhand kennen ze me. Heb zelfs een bijnaam ´Zoef de Haas'. Leuk :)
BeantwoordenVerwijderenToen ik met mijn eerste ligfiets (een baron) fietste, kreeg ik regelmatig negatieve reacties. Volgens mij vonden mensen die fiets echt te laag. Ze schrokken ook vaak als ik langs kwam.
BeantwoordenVerwijderenMet de roeifiets krijg ik eigenlijk alleen maar positieve reacties. Mensen reageren vaak heel verbaasd. Hoe fiets je met dat ding? Is een veel gestelde vraag. Of: Hoe stuur je daarmee?
De Rans zorgt ook meestal voor leuke reacties. Vooral jongeren vinden het een hele coole fiets. Het oogt niet echt als een ligfiets. Met dat belachelijke grote stuur lijkt het toch een beetje op een Harley-fiets........;-)