maandag 12 december 2011

Koude handen perikelen

Al zolang ik weet heb ik koude handen. Op de gewone ligfiets heb ik de beschikking over de "Outdoor Designs Summit Mitt Pro" en als het echt koud wordt doe ik daar van die hele dunne zijden handschoentjes onder.
( http://www.zwerfkei.nl/kleding-heren/handschoenen-hoofddeksels-e.d/outdoor-designs-summit-mitt-pro )


Vorig jaar waren deze handschoenen niet toereikend en heb ik er een heel bijzonder paar bijgekocht. De  "Ziener Gamma AS DCS". Deze handschoen heeft een geïntegreerde ‘over-want’. Dat wil zeggen in het vakje op de rug van de hand zit een hoesje dat je er uit kunt halen en in zijn geheel over de vingers van de handschoen kunt trekken. Daarna ziet de handschoen er van buiten uit als een want. Als het echt heel koud wordt, dan doe ik ook onder deze handschoen de zijden handschoentjes.
( http://webshopnieuw.unisoftware.nl/WebShopArtikel/3/14/11-Rohecom-24/0060001/0/101021-12-10/00a-Rohecom-22/Wandelen--M--Gamma-AS-DCS-Glove-10.html )

Voor het woon-werk-verkeer heb ik dus het "koude-handen-probleem" opgelost, maar nu nog het Roeifietsen. Met hele dikke handschoenen kun je dus niet roeien.........wat nu?

Zaterdag heb ik bij Bever in Apeldoorn de "Extremities Tuff Bag Overwant" gekocht.
( http://www.bever.nl/index.cfm/product/extremities-want-tuff-bag/fuseaction/products.detail/code/3422D00001/id_colour/4168/group/540/level/3 )

Het is een hele simpele water- en winddichte overwant. Daaronder heb ik gewoon een simpele fleece handschoen gedaan en dit was eigenlijk best wel lekker warm.
Maar........het was gisteren natuurlijk nog niet echt koud; dus welke handschoen/want moet ik nou gaan kopen om onder deze wind- en waterdichte want te gaan dragen?

Ik twijfel tussen de "Sugoi Merinowol Warme Handschoenen" 
( http://www.thermokleding.nl/products/Sugoi-Merinowol-Warme-Handschoenen.html )
en de "Devold Grijze Wollen Wanten Latitude".
( http://www.thermokleding.nl/products/Devold-Grijze-Wollen-Wanten-latitude.html )

Mij is altijd verteld dat wanten warmer zijn dan handschoenen.......dus toch de wanten.
Maar in handschoenen zijn je vingers beweeglijker......dus dan toch maar de handschoenen?

Ik ga er nog even over nadenken.


1 opmerking:

  1. Hoi Wim, ik ken het probleem: op de roeifiets koelen je handen echt extreem af!
    Ik heb een combinatie van de 2: je vingers zitten 2 aan 2 in een zakje, veel warmer dan een dikke, 4 vingerige handschoen. Maar ze zijn nog niet súper warm, dat is ook niet echt nodig voor mezelf, maar of het afdoende is voor jou??
    Een paar (extra) dunne motorhandschoenen misschien?

    BeantwoordenVerwijderen